Canal Digital Sverige AB

Canal Digital lanserar ytterligare On Demand-tjänst för digital-TV via bredband

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 13:02 CEST

Canal Digital kan från och med nu erbjuda sina digital-TV via bredbandskunder musikkonserter On Demand.

TV-tittarna kan själva välja mellan såväl svenska som internationella artisters framträdande när det så önskar 24 timmar om dygnet.

LiveZone är företaget som står bakom konceptet och sänder färdigpaketerade musikkonserter till TV-tittare runt om i Sverige.

”Detta är första gången vi kan erbjuda våra tjänster för digital-TV via bredband, vilket känns oerhört roligt. Digital-TV via bredband och On Demand är det perfekta distributionssättet för våra konserter då TV-tittaren får möjlighet till att själv styra sitt tittande fullt ut, vilket också är den trend som vi går mot, säger William Diskay, executive producer LiveZone.

Konserterna kostar 69 kronor styck och TV-tittaren får tillgång till materialet under ett dygn efter det att beställningen är gjord.

”LiveZone är den tredje tjänsten vi lanserar inom en kort period och är ensamma om, vilket än en gång bevisar att vi ligger lång fram när det gäller tjänsteutveckling för digital-TV via bredband. Vi ser även att allt fler TV-tittare integrerar sin TV-miljö med avancerade ljudsystem vilket påvisar att intresset för konserter är stort, säger Victor Theander, produktägare för digital-TV via bredband på Canal Digital.

För mer information, kontakta:

Ulrika Hultgren, informationsansvarig på Canal Digital, tel: 08-772 25 26 eller 0708-48 86 26.

Victor Theander, produktägare för bredbands-TV på Canal Digital, tel: 08-772 25 14 eller 0765-25 27 24

William Diskay , executive producer på LiveZone, tel: 08-597 963 35 eller 0702- 38 14 11

Om Canal Digital
Canal Digital är Nordens största digital TV-operatör. Närmre tre miljoner nordiska hushåll får TV direkt eller indirekt från Canal Digital, som är helägt av norska Telenor. I Sverige erbjuder Canal Digital runt 80 TV-kanaler, 20 musikkanaler och interaktiva tjänster via satellit, kabel och bredband. För ytterligare information besök www.canaldigital.se