Canal Digital Sverige AB

Canal Digital utökar sitt utbud med TV8

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2006 08:37 CET

I början av december månad kommer Canal Digital Sveriges satellitkunder få tillgång till den nationella TV-kanalen TV8.

– TV8 är en intressant och växande svensk aktualitetskanal som vi tror att våra kunder kommer att ha stor behållning av. Vi har den senaste tiden lanserat en rad nya nationella TV-kanaler, vilket tydligt visar på att marknaden för nischade TV-kanaler och digital-TV är på uppgående, säger Patrik Hofbauer, VD för Canal Digital Sverige.

TV8 är en aktualitetskanal som mixar direktsända magasin och nyhetsprogram med inrikes- och utrikesmagasin dokumentärer etc.

– Vi är mycket glada över detta samarbete, säger Birgitta Stål, VD för TV8. Den nya distributionen vi får genom Canal Digital stärker vår roll som Sveriges ledande aktualitetskanal.

TV8 kommer att ingå i Canal Digital Sveriges Familjepaket som i och med lanseringen av TV8 nu innehåller 52 TV-kanaler.

För mer information kontakta:

Patrik Hofbauer, VD Canal Digital Sverige AB, tel: 08-772 27 06

Ulrika Hultgren, Informationschef Canal Digital Sverige AB, tel: 0708-488 626

Birgitta Stål, VD TV8, tel: 0736-99 23 51

Om Canal Digital

Canal Digital är Nordens största digital TV-operatör. Närmre tre miljoner nordiska hushåll får TV direkt eller indirekt från Canal Digital, som är helägt av norska Telenor. Canal Digital erbjuder runt 80 TV-kanaler, 20 musikkanaler och interaktiva tjänster via satellit, kabel och bredband. För ytterligare information besök www.canaldigital.se.

Om TV8

TV8 ingår i Viasat Broadcasting som är en del av det ledande internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. Genom Viasat är MTG den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och den största ägaren i Rysslands fjärde största TV-nätverk. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med fler än 50 egenproducerade och tredjeparts TV-kanaler till tittare i 19 länder i Europa och Viasat når över 60 miljoner tittare varje dag. MTG är också den största kommersiella radiooperatören i Norden.