Candy people

Candy People lanserar två unika nyheter under varumärket Talanda!

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 09:00 CET

För lite drygt 100 år sedan gav vi oss av på vår första handelsresa – en resa som gick ut på att finna det godaste som naturen har att bjuda på. Resan tog oss till andra sidan jorden och med oss tillbaka hade vi te, kaffe, kakao, choklad, konfektyr och kryddor av alla de slag. Även om mycket har hänt sedan dess så består vår vilja och passion för att hitta och dela med oss av naturens härliga skafferi och nu börjar vår resa med Talandas chokladdragerade kaffebönor.

Talanda kaffebönor är en helt ny produkt från Candy People! Det är chokladdragerade kaffebönor i två olika smaker; Tryffel och Kanel, i 45g påse. En unik och naturlig produkt, även om man inte dricker kaffe kommer man garanterat förälska sig i dessa goda kaffebönor!

Finns att köpa från v.7 på Pressbyrån och 7 –eleven butiker.

Mer information

För vidare information om Candy Peoples och Talandas nyheter är du välkommen att höra av dig till; lina@candypeople.com

Vi brinner för det svenska lösgodiset! Candy People AB grundades i Malmö 1982. Från att ha varit en lokal aktör agerar Candy People idag såväl på den nationella som på den internationella marknaden. Vi arbetar hårt för kontinuerlig utveckling och för att positionera oss som ledande distributör av svenskt godis. Ni hittar våra produkter på fem kontinenter! Candy People symboliserar kvalitet i alla lägen och vi har en portfölj som består till 90% av gelatinfritt godis!