IP-Only

Candyking kopplar ihop koncernen med WAN från IP-Only

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 08:48 CEST

Candyking, kanske mest kända för alla Sveriges godisälskare som Karamellkungen, har tecknat avtal med IP-Only om ett WAN för att binda samman kontor på flera orter i Sverige, i Norden och i Europa. Sammanlagt är det 13 kontor som kopplas upp med kapacitet efter behov (upp till 200 Mbit/s). Via nätverket ska anställda i Norden, Storbritannien och Polen komma åt gemensamma IT-system och tjänster i molnet med bra prestanda och hög tillförlitlighet.

Linus Axelsson som är Head of IT för koncernen berättar:

– Vår IT-drift är outsourcad och för att ge en bra användarupplevelse ställer vi höga krav på uppkopplingen för våra kontor runt om i Europa. Användandet av tjänster och applikationer i molnet och på webben ökar hela tiden, men med de nya förbindelserna tredubblar vi kapaciteten i vårt nätverk jämfört med tidigare.
I vår upphandling levererade IP-Only bäst kombination av pris och kapacitet, vilket ger oss en framtidssäker lösning.

Candyking grundades 1984 och är, med fler än 10 000 försäljningsställen, den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien, Irland och Polen. Bolaget hade ca 1 000 medarbetare och omsatte 1,75 miljarder kronor 2013. Mer info finns på http://www.candyking.com/

IP-Only bygger, driver och äger fibernät i Norden. I Sverige har IP-Only ett rikstäckande stamnät, ett växande antal öppna stadsnät och flera datacenter som erbjuder colocation och molnbaserade tjänster till företag. Bland kunderna märks de mest krävande förbrukarna av datakommunikation och infrastrukturtjänster såsom operatörer, tjänsteleverantörer till hushåll, kommunikationsintensiva företag, finansinstitutioner, mediabolag och offentlig sektor.
Läs gärna mer på www.ip-only.se