Canman Distribution AB

Canman Distribution AB lanserar ny portabel mediaspelare i TViX familjen

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 13:50 CEST

Pressmeddelande 2008-09-29

Canman Distribution AB lanserar ny portabel mediaspelare i TViX familjen.

Att Sydkoreanska DViCO kan det här med stationära mediaspelare vet vi, deras TViX HD M-6500/7000 har mottagit utmärkelser från alla håll och kanter sedan de släpptes i början av 2008.

Nu släpper DViCO en ny medlem i TViX familjen - R-2230. Den här TViX modellen är en portabel mediaspelare med möjlighet till intern 2.5" hårddisk, komposit/S-VHS ingång, DVB-T mottagare och ett brett filstöd. Ett litet kraftpaket helt enkelt!

R-2230 erbjuder en lång rad funktioner. Den har stöd för alla tänkbara filformat, från DVD isofiler till Xvid och vidare till MP3. Du kan mata R-2230 med i stort sett vad som helst och den kommer gladeligen att spela upp filerna. Navigeringen sker snabbt och enkelt i det snygga användargränssnittet. Ljud och bild skickas givetvis ut via HDMI.

DViCO själva hävdar att R-2230 är världens minsta DVB-T PVR spelare, med intern 2,5" SATA HDD (medföljer ej). Med måtten 13.1x8.2x2.4cm kan det inget annat än stämma. R-2230 erbjuder både inspelning från sin inbyggda DVB-T mottagare och analoga ingångar - komposit och S-VHS. Inspelning sker i MPEG2 format och Timeshifting erbjuds vid inspelning från DVB-T mottagaren.

TViX R-2230 funktioner

• HD(1080i) digital jukebox för film / musik / foto / filer för DVD backup (.iso)
  • Avkodning och uppspelning av nästan alla format av MPEG1 / MPEG2 / MPEG4 / DivX / Xvid filer
  • Avkodning och uppspelning av inspelat HD material
  • Stöder högupplösta AVI filer upp till 1080i
  • Spelar DVD backupfiler (.iso) från den interna hårddisken (DVD Jukebox funktionalitet)
  • Avkodningoch uppspelning av MP3, WMA, OGG, WAV filer
  • Visar JPG / JPEG filer
  • USB port för inkoppling av digitalkamera / flash diskar / extern HDD
  • Stöder både NTFS & FAT32 filsystem
  • Analog videoingång - Komposit och S-VHS
  • HDMI 1.1 och komposit utgång

Lansering
Ute nu!

Rekommenderat pris
TViX R-2230 - 2000kr.

Kontakt
Vänligen kontakta Christopher Cameron för mer information, presslån och högupplösta pressbilder: christopher.cameron@canman.se eller ring +46 (0)8-712 53 34.