Dynamicweb Sverige AB

Canvac väljer Dynamicweb för sin kommande e-handelslösning

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 09:26 CEST

Svenska Canvac  har bestämt sig för att satsa på e-handel för att erbjuda sina återförsäljare att  kunna beställa deras produkter online via en webbshop som kommer innehålla både reservdelar, manualer och Canvacs produkter. För sin satsning på e-handel har man valt Dynamicweb som e-handelspartner.

Canvac är ett snabbväxande företag från Mariestad som 3 gånger blivit utsedda som gasellföretag av Dagens Industri. Med en rikstäckande organisation av återförsäljare saluför man ett brett sortiment av energibesparande produkter som förbättrar inomhusmiljön. Canvac marknadsför och distribuerar sitt egna varumärke Canvac för centraldammsugare samt luftavfuktare, luftfuktare, luftvärmepumpar, luftrenare och ventilationsvärmeväxlare från Mitsubishi Electric. Canvac har även egen tillverkning och distribution av populära Grovis föravskiljare och tillbehörspaketet Kompis.

-Med Dynamicweb som bas för vår satsning på e-handel kommer vi kunna erbjuda våra återförsäljare en ännu bättre service genom att de själva enkelt kan beställa sina produkter när det passar dom, samt få tillgång till alla produkter och information om dessa på ett och samma ställe. Dynamicwebs breda plattform samt färdiga integration mot Dynamics NAV var en stor anledning till valet av webbplattform. Att vi dessutom inte behöver bygga shopen från grunden, utan använder en av de startersites som är tillgängliga, gör att vi kan komma igång snabbare än om vi valt att bygga shopen på konventionellt sätt säger Niclas Lind VD på Canvac.

Den nya e-handelslösningen planeras att lanseras direkt efter sommaren. Lösningen utvecklas i huvudsak av  Dynamicwebs partner Capo. Capo utvecklar e-handelslösningen och ansvarar även för att implementationen mot Canvacs erp system, Dynamics NAV. För integrationen har man valt att använda sig av den standardintegration som finns mellan Dynamics NAV och Dynamicweb. Denna
integrationslösning möjligör att man kan skapa och underhålla det mesta kring sin shop direkt i sin Dynamics NAV lösning.  För att göra detta möjligt installerar man en tilläggsmodul till Dynamics NAV på befintlig lösning. Erp lösningen styr sedan i mångt och mycket vad som ska visas. Men hur och var innehållet ska visas styrs av Dynamicwebs e-handels lösning.

-Det är alltid kul när våra produkter kan bidraga till att utveckla våra kunders verksamhet. Lösningen som Canvac valt kommer bidraga till tidsbesparing för både Canvac och dess kunder. I många branscher börjar det nästan bli ett krav att man erbjuder möjligheten till att beställa produkter online. Så vi hoppas att  både Canvac och dess kunder kommer kunna jobba effektivare när deras e-handelslösning är lanserad, säger Thomas Kihlgren Marknadschef på Dynamicweb Sverige.

Ytterligare upplysningar:
Niklas Lind VD
Canvac, niklas@canvac.se eller 0501-39 90 02

Peter Gustafsson
Capo peter@capo.se eller 0739 46 42 10

Thomas Kihlgren
Marknadschef  Dynamicweb Sverige thk@dynamicweb.se

eller  0708 234102

Dynamicweb Software är ett internationellt mjukföretag som
utvecklar och
marknadsför en All-In-One Online Business Plattform för
e-handel, webbplatser
och online marketing. Över 4.000 företag använder idag Dynamicwebs
mjukvara för sin
webbpublicering, och man har idag kunder och partners i över 15
länder.
Amerikanska Gartner rankar sedan 2010 Dynamicweb som en av
de 20 högst rankade webbplattformarna Worldwide.

Design och funktionsmässigt har Dynamicweb stora
likheter med  Microsoft Office vilket gör det lätt för nya användare att
komma igång och jobba med Dynamicweb.

www.dynamicweb.se