Capee Group AB

CAPEE Dashboard ska ge Växjö Energi en glasklar bild över sina nyckeltal

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 10:00 CEST

Det går bra nu för cleantechföretaget Capee Group. Deras senaste innovation CAPEE Dashboard är en ögonöppnare för hela processindustrin. Efter Mölndal Energi är det dags för Växjö Energi att få en glasklar bild över sina nyckeltal.

Capee Group började på golvet i processindustrin med övertygelsen om att det är den operativa driften som avgör verksamhetens produktionsvolym, energiförbrukning och utsläpp. Först kom problemlösningsmjukvaran CAPEE Action Station och sedan en rad efterfrågade tjänster. Nu har deras senaste innovation CAPEE Dashboard tagits emot med öppna armar för sin användarvänlighet och visuella kopplingar till driften. Verktyget ger såväl ledning som driftpersonal en glasklar bild över hur man ligger till. Mätare och grafer kan studeras och följas av alla medarbetare – oberoende var man befinner sig – från den bärbara datorn, telefonen, surfplattan eller storbilds-TVn. Efter Mölndal Energi är det dags för Växjö Energi att få full koll på sin produktion, distribution och nyckeltal:

– Vi ligger i startgroparna och kommer att köra igång inom några veckor. Det innebär att alla på företaget kommer att kunna se och få en löpande bild av all vår processdata. I praktiken betyder det att såväl VD som driftpersonal har tillgång till samma bild av temperaturen på varmvattnet, hur mycket el vi kör och till exempel hur våra miljövärden ser ut. Jag tror att den snabba och samsynta överblicken kommer att öka både förståelsen och engagemanget hos oss, säger Bengt Fransson som är driftchef på Växjö Energi.

– Det smarta med CAPEE Dashboard är enkelheten. Att alla på företaget snabbt och löpande kan se vad som går bra och vad som går mindre bra. Att man får en tydlig bild över var man ska skruva för att maximera såväl produktion och distribution som nyckeltal. Det ska bli väldigt intressant att se vad det kommer att göra för Växjö Energi, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group AB.

För mer information kontakta:

Peter Nilsson, VD på Capee Group AB
Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group är ett banbrytande cleantechföretag inom processindustrin som är övertygade om att det är driftpersonalen som avgör verksamhetens produktionsvolym, energiförbrukning och utsläpp. Med sin patentsökta mjukvara Capee Action Station™ samt helt unika kombination av processingenjörer och systemutvecklare ger man den operativa driften ett IT-stöd som varit helt otänkbart tidigare. Capee Group vänder sig till alla målinriktade processindustrier som vill göra sin verksamhet mer lönsam och hållbar.