Capee Group AB

Capee Group – ny exklusiv medlem hos Cleantech Inn Sweden (CINNS)

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 10:00 CEST

Capee Group har fått ytterligare en kvalitetsstämpel och kvitto på att deras  revolutionerande problemlösningsmjukvara Capee Action Station har något alldeles unikt. Cleantech Inn Sweden har i dagarna tagit företaget till sig och gjort det till medlem för sin potential att bidra till ett hållbart samhälle.

Cleantech Inn Sweden främjar och driver på landets hållbara utveckling genom att fokusera på cleantechinnovationer i tidiga skeden hos företag med tillväxtpotential. Medlemsföretagen är noga utvalda och screenade efter såväl affärs- som miljömässiga kriterier. Deras affärsidéer har en potentiell lönsamhet och förebyggande teknikinnovationer som klarar omställningen till ett hållbart samhälle. Något som gör att de alla har potential att bli framtidens vinnare.

Den nya medlemmen Capee Group arbetar proaktivt och långsiktigt för att göra processindustrin mer effektiv, lönsam och miljövänlig. Deras mjukvara Capee Action Station hjälper till exempel företag inom papper och massa, energiproduktion, biobränsle, kemi, petrokemi, stål, anrikning och livsmedel att snabbare lösa sina dagliga driftproblem och maximera sin prestanda.

– Capee Group är ett innovativt mjukvaruföretag, som arbetar för en mer effektiv processindustri. Deras produkt är innovativ genom att uppmuntra och underlätta ett ändrat beteende hos dem som arbetar inom denna industri, som i sin tur sparar både pengar och miljö. Vi hälsar Capee Group välkomna till Cleantech Inn Sweden, säger projektledaren Helena Tillborg.

– Jättespännande att bli utvalda till Cleantech Inn Sweden som ju samlar Sveriges främsta Cleantech-företag. Extra kul när man vet hur tuff och noggrann deras urvalsprocess är. Vårt medlemskap kommer med all säkerhet att öppna nya dörrar till nya arenor vilket såklart är viktigt för oss som tillväxtbolag, säger Capee Groups VD Peter Nilsson.

För mer information kontakta Peter Nilsson, VD på Capee Group AB
Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group är ett innovativt mjukvaruföretag inom cleantech som arbetar proaktivt och långsiktigt för att göra världens processindustri mer effektiv, lönsam och miljövänlig. Genom den revolutionerande mjukvaran Capee Action Station kan företag inom papper och massa, energiproduktion, biobränsle, kemi, petrokemi, stål, anrikning, livsmedel m fl lösa sina dagliga driftproblem snabbare och löpande maximera sin prestanda.