Caperio

Caperio expanderar och satsar i Östergötland

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 14:24 CEST

Caperio expanderar med nytt kontor i Norrköping och följer tillväxtstrategin som innebär en tillväxt om 15-20 % per år. Närmare tio personer har redan anställts i regionen varav en är Thommy Andersson, f.d. konsultchef på LANassistans, som blir regionsansvarig.

Caperio finns sedan tidigare i Stockholm, Göteborg, Örebro, Uppsala och Enköping. Nu fortsätter bolagets expansion med en satsning på region Östergötland. Caperio räknar med att regionen ska omsätta ett par hundra miljoner kronor inom tre år.

– Vi har tittat på att expandera genom nya regionskontor ett tag nu och att starta upp ett kontor i Norrköping med tio erfarna konsulter och säljare känns helt rätt! De personer som börjar delar Caperios värderingar, har lång erfarenhet av IT-branschen och en extremt hög kompetens inom framför allt Datacenter. Det borgar för att hela gänget kommer att vara sysselsatta samma dag som vi öppnar upp, säger Christer Haglund, CEO på Caperio

Vi erbjuder IT-lösningar inom sju områden; Klient & Logistik, Utskrift & Dokument, Server & Lagring, Nätverk & Säkerhet, Telefoni, Licens och Finans. Inom varje område identifierar vi ett nuläge och implementerar lösningar som skapar proaktivitet och underlättar för dig som ansvarig och för dina medarbetare. Före, under och efter ett projekt eller en implementation finns vi som stöd så att din IT-miljö förvaltas och utvecklas. 2011 omsatte Caperiokoncernen ca 700 MSEK. Moderbolaget Caperio Holding AB är noterat på First North.