Caperio

CAPERIO HUVUDSPONSOR FÖR SVENSKA BADMINTONFÖRBUNDET

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 09:05 CEST

Caperio är från och med Maj 2013 stolt huvudsponsor till Svenska Badmintonförbundet. Ambitionen är att åter sätta Sverige på kartan över framgångsrika badmintonnationer samt att stärka badminton som breddidrott.

Många av oss minns det glada 80-talet när Sverige var topp 5 i världen. Badminton är fortfarande en av Sveriges största motionsidrotter. Förbundet har lyckats knyta till sig ett antal nyckelpersoner, bland annat Christine Gandrup, i vad man närmast får beskriva som en nysatsning.

–  Detta känns givetvis fantastiskt roligt. Vi kom i kontakt med Curt Ingedahl och Christin Gandrup på Svenska Badmintonförbundet och de fullständigt bländade oss med sitt engagemang och sin vision. Moroten från Caperios sida är självklart exponering men framför allt stödja goda krafter i samhället som gör skillnad för våra barn och ungdomar, säger Hans Edin, Marknadsdirektör på Caperio.

Samarbetet kommer fokusera på ett antal ungdomsturneringar under hösten. Dessa kommer gå under namnet Caperio Rookie Tour. I början på 2014 är det elitens tur. Då är det dags för Caperio Open (tidigare Swedish Open).

–  Vi är självklart nöjda med att knyta till oss en partner av Caperios kaliber. Att det blev Caperio känns naturligt och vi kan inte tänka oss en bättre partner. De, liksom vi, tänker långsiktigt vilket är en förutsättning för denna typ av satsning, säger Christine Gandrup. Badminton har alla ingredienserna för att locka ungdomar. Men det handlar om att synas och marknadsföra sporten då konkurrensen på aktiviteter är enorm. Ambitionen, engagemanget och visionen för svensk Badminton finns där. Nu börjar arbetet för om 3-5 år återigen se svensk flagg på internationella tävlingar, avslutar Christine Gandrup.

På bild ser vi till vänster Cirt Ingedahl och Christine Ganrup och till höger Hans Edin, Marknadsdirektör Caperio

Kort om Caperio: På Caperio värderar vi mötet mellan människor mer än något annat.  Nöjda medarbetare gör oss till Sveriges bästa arbetsplats och det ger i sin tur nöjda kunder och god lönsamhet. Ett högt engagemang och lång erfarenhet säkerställer Caperios ansvar hela vägen.

2012 omsatte Caperio ca 983 MSEK och har ca 200 anställda fördelade på sju orter i Sverige. Caperio Holding AB är noterat på First North och Mangold Fondkommission AB (tel. nr 08-503 015 50) är Certified Adviser och Likviditetsgarant.