Caperio

CAPERIO TAR KLIVET SÖDERUT

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 11:49 CEST

Caperio fortsätter sin expansion och följer sin tillväxtstrategi, som innebär en tillväxt om  15-20% per år. Caperio finns sedan tidigare i Stockholm, Göteborg, Örebro, Uppsala, Enköping och Norrköping.

Malmö kommer tack vare sin geografi bli en strategiskt viktig komponent i Caperios erbjudande. Eric Åkerström, tidigare affärsområdeschef på Caperio, flyttar med familj till Skåne för att leda denna satsning. Från centralt beläget kontor i Malmö kommer Caperio bearbeta Skåne, Blekinge och Småland. Caperio räknar med att regionen inom 3 år ska omsätta 250 MSEK.

–  Detta känns som ett naturligt steg i Caperios utveckling. Att få genomföra en etablering på detta sätt känns riktigt kul. Som vanligt är ambitionen den högsta och med denna laguppställning i Malmö kan vi tryggt fortsätta leverera det vi lovar. Vi har länge sneglat på denna region. Nu föll alla bitar på plats och det är med stor optimism vi blickar framåt, säger Christer Haglund, CEO på Caperio Holding AB.

Kort om Caperio: På Caperio värderar vi mötet mellan människor mer än något annat.  Nöjda medarbetare gör oss till Sveriges bästa arbetsplats och det ger i sin tur nöjda kunder och god lönsamhet. Ett högt engagemang och lång erfarenhet säkerställer Caperios ansvar hela vägen. Före, under och efter en förändring finns vi som stöd så att din IT-miljö förvaltas och utvecklas.

2011 omsatte Caperio ca 700 MSEK 2011 och har ca 185 anställda fördelade på sex orter i Sverige. Caperio Holding AB är noterat på First North och Mangold Fondkommission AB (tel. nr 08-503 015 50) är Certified Adviser och Likviditetsgarant.