Caperio

Caperio tecknar ytterligare ett miljardavtal med Kammarkollegiet

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 09:11 CEST

Caperio har vunnit ytterligare ett ramavtal med Kammarkollegiet. Den här gången avser avtalet klienter med tillhörande tjänster. Värdet på ramavtalet beräknas vara cirka 1,8 miljarder kronor per år och kan därmed komma att uppgå till cirka 5,4 miljarder kronor.

Kammarkollegiet ville underlätta offentlig sektors försörjning av klienter. Därför inledde man under 2011 en upphandling. Den 19 juni stod det klart att Caperio är ett de företag som vunnit det prestigefulla uppdraget på tre av totalt sju regioner som avtalet täcker.  Avtalet tecknas i 12 månader med en möjlighet till förlängning i ytterligare 24 månader.

– Vi har under årens lopp effektiviserat hanteringen av klienter för många offentliga verksamheter i hela landet. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta tillgodose offentlig sektor med klienter och tjänster kring dessa, säger Johan Söderström, COO, Caperio Holding AB.

Läs mer om Kammarkollegiets ramavtal på www.avropa.nu.

Kort om Caperio: Vi erbjuder IT-lösningar inom sju områden; Klient & Logistik, Utskrift & Dokument, Server & Lagring, Nätverk & Säkerhet, Telefoni, Licens och Finans. Inom varje område identifierar vi ett nuläge och implementerar lösningar som skapar proaktivitet och underlättar för dig som ansvarig och för dina medarbetare. Före, under och efter ett projekt eller en implementation finns vi som stöd så att din IT-miljö förvaltas och utvecklas. 2011 omsatte Caperiokoncernen ca 700 MSEK. Moderbolaget Caperio Holding AB är noterat på First North.