Aros Bygg & Förvaltning AB

CapMan väljer Aros Bygg för hyresgästanpassning av 11,000 kvm för ASSA ABLOYs räkning

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2019 12:33 CET

CapMan Real Estate och Aros Bygg och Förvaltning har idag tecknat entreprenadavtal avseende byggnation, installations- och anläggningsarbeten i kvarteret Vintergatan 19 i Eskilstuna. Entreprenaden avser om- och tillbyggnad av drygt 11,000 kvm befintliga produktions- och kontorslokaler samt markarbeten om ca 17,000 kvm för hyresgästen ASSA ABLOY Opening Solutions Sweden AB. Arbetet påbörjas omgående och är färdigställt till sommaren 2021.

Beställaren CapMan Nordic Real Estate II, förvärvade kontors- och industrifastigheten i Eskilstuna av ASSA ABLOY Opening Solutions Sweden AB i mars 2018 med ASSA ABLOY som avtalad hyresgäst. Efter beslut att förlänga hyresavtalet om 11,000 kvm för en period om 12 år, upprustas och anpassas nu de befintliga lager-, produktions- och kontorslokalerna. Som en del av det nya avtalet sker samtidigt en ombyggnation där ytterligare 1,500 kvm av industriytan konverteras till ny kontorsdel anpassad för ASSA ABLOYs behov.

”I Aros Byggkoncernen har CapMan funnit en kompetent och välmeriterad partner med stor förståelse för våra och våra hyresgästers specifika behov. Vi väljer därför att teckna avtal med Aros och ser fram mot ett framgångsrikt samarbete”, säger Per Tängerstad, Partner på CapMan.

”Aros Bygg tackar för förtroende och gläds åt möjligheten att inleda ett samarbete med CapMan. Hyresgästanpassningar, vilka ofta genomförs i en aktiv driftmiljö, är sedan länge ett område där vi besitter hög kompetens och har lång erfarenhet”, säger Mats Engström, vd på Aros Bygg och Förvaltning.

Pressmeddelandet kan hämtas som PDF

Mats Engström, vd Aros Bygg och Förvaltning AB

Telefon direkt: +46 (0)76 500 50 08

mats.engstrom@arosbygg.se

Om CapMan Real Estate

CapMan Real Estate har ett team bestående av 38 medarbetare i Helsingfors, Stockholm, Köpenhamn och Oslo och förvaltar fastigheter till ett värde av drygt 2,5 miljarder euro. CapMan Nordic Real Estate II är en fond om totalt 425 miljoner euro och etablerades i augusti 2017. Fonden fokuserar främst på förvärv av kontor, industri, detaljhandel och bostadsfastigheter belägna på etablerade marknader i större nordiska städer.

Aros Bygg & Förvaltning

Aros Bygg & Förvaltning AB, grundat 1994, är ett lokalt byggföretag som bedriver verksamhet i hela Sverige men med fokus på rollen som samhällsbyggare och fastighetsförvaltare i Mälardalen. Bolaget har kontor i Västerås och via dotterbolaget KAK Byggen AB även i Köping. Aros bygger ändamålsenliga lösningar för människor att bo eller verka i, såväl interiört som exteriört. Detta skapas utifrån en effektiv organisation där yrkeskunnande, engagemang, kvalitets- och miljötänkande, relationer, kunskapsåterföring samt dialog är styrande för bolagets erbjudande och leverans.