Capona AB

Capona inleder fusions- och förvärvsförhandlingar

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2003 15:14 CEST

Caponas styrelse har beslutat att inleda fusionsförhandlingar med hotellfastighetsbolaget Home Invest AB. Home Invest äger 24 fastigheter varav 17 är belägna i Sverige och sju i Norge. Samtidigt gav styrelsen företagsledningen i uppdrag att inleda förhandlingar om ett förvärv av Quality Hotel 11 i Göteborg, som ägs av Choice Hotels Sweden AB.

Motivet till att inleda fusions- och förvärvsförhandlingar är att Home Invest ABs fastighetsportfölj och Quality Hotel 11 passar väl in i Caponas mål och strategier.

Genomförs fusionen och förvärvet kommer Capona att vara Nordens största hotellfastighetsbolag.

KORT OM CAPONA
Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen på den nordiska hotellfastighetsmarknaden. Fastighetsbeståndet per den 30 juni 2003 bestod av totalt 42 hotellfastigheter varav 32 är belägna i Sverige, fem i Norge, tre i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 6 700. Capona är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:
Olle Persson, Verkställande direktör Capona AB, tel. +46 8 446 59 72
E-post: olle.persson@capona.se
Clas Hjorth, vVD Capona AB, tel. +46 8 446 59 71
E-post: clas.hjorth@capona.se
Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se.

EKONOMISK INFORMATION LÄMNAS VID FÖLJANDE TILLFÄLLE:
Delårsrapport per 2003-09-30 torsdagen den 16 oktober 2003