DigitasLBi Sverige

Carats Maria Westerlund ny HR-direktör för LBi

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 09:50 CET

LBis senaste toppvärvning heter Maria Westerlund. Efter flera år som HR-chef på mediebyrån Carat och Aegis Mediakoncernen tillträder hon nu som HR-direktör för LBi Sverige. Rekryteringen är ett steg i LBis strategi att attrahera och utveckla de största talangerna på marknaden.

Maria Westerlund har mångårig erfarenhet av strategiskt HR-arbete. Innan hon blev HR-chef på Carat jobbade hon som chefsutvecklare inom ICA och konsultchef för headhuntingföretaget Svensk Medierekrytering.  Hon har stor erfarenhet av vad ett lyckat HR-arbete kan göra för en verksamhet. Det är lärdomar hon nu tar med sig in i LBi.
– Ett framgångsrikt HR-arbete är affärsnära och måste alltid vara en del av företagets övergripande vision. Företag som lyckas motivera sina anställda och värdera dem som sin viktigaste resurs kommer att vinna slaget om kompetensen och därmed slaget om kunden, säger hon.

Varför vill du jobba på LBi?
Jag tycker att marknaden för digital marknadsföring känns oerhört spännande. Det är en ung marknad där allt är möjligt. Sedan är jag väldigt imponerad av hur LBi jobbar med affärens helhet och inte bara delarna. Det är en stark konkurrensfördel som attraherar både kunder och kompetens. Det, tillsammans med den stolthet och ödmjukhet jag mött hos dem jag hunnit träffa på LBi, gör att jag ser det som en spännande utmaning att få vara med och forma framtiden.
Bettina Sherain, VD för LBi i Norden, förklarar att LBis fokus på strategisk HR hänger ihop med den ökade komplexiteten i det digitala landskapet. Integrationen av web, mobilt, sociala medier och sök ställer helt nya krav på det innehåll som ska distribueras i de digitala kanalerna. Det i sin tur kräver digitala experter som förstår kundernas behov.
– Vi vill attrahera och utveckla de största talangerna på marknaden, och jag är glad att Maria ska vara med och driva den utvecklingen. LBis kunder ska alltid erbjudas den bästa rådgivningen och de bästa lösningarna – och för det krävs att vi har de bästa anställda. Maria är, med sina erfarenheter och meriter, helt rätt person för att se till att vi även i framtiden har de rätta kompetenserna för att skapa fantastiska resultat för våra kunder, säger Bettina Sherain.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Westerlund, HR-direktör LBi Sverige
maria.westerlund@lbi.com
+46(0) 709 22 76 77

Per Sjögren, sälj- och marknadschef LBi Sverige
per.sjogren@lbi.com

Om LBi Sverige:

LBi är en digital kommunikationsbyrå med över 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder. I Norden är vi cirka 240 anställda på kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Trondheim. Vi arbetar med en rad av regionens största varumärken, som till exempel Volvo, Ikea, E.ON. och Swedbank. Läs mer på www.lbi.com/se