Cardo AB

Cardo tecknar ordrar med reningsanläggningar i Kina till ett värde av 13 MSEK

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 15:00 CEST

Cardos division Wastewater Technology Solutions, har skrivit avtal om leverans och installation av pumpar och mixers till två reningsanläggningar i Kina. Tillsammans utgör ordervärdet cirka 13 MSEK.

- Att vi lyckats ta dessa ordrar stärker ytterligare vår position i Kina och visar att vi har närvaro och kompetens att fortsätta expandera på denna marknad, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef.

Reningsanläggningarna som är belägna i centrala och nordöstra Kina är ett led i landets utbyggnad av avloppssystem och reningsanläggningar. Under senare år har kinesiska myndigheter gjort stora satsningar på vattenrening och under 2009 har de beslutat att investera ytterligare cirka 750 miljarder kronor.

Ordrarna bokförs under det första kvartalet. Leverans är beräknad att ske under 2009.

Malmö den 3 april 2009
Cardo AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Peter Aru, VD och koncernchef, tel 010-47 47 401
Ulf Liljedahl, CFO och vice VD, tel 010-47 47 402
Maria Bergving, kommunikationsdirektör, tel 010-47 47 405, 070-602 61 81, maria.bergving@cardo.com

Cardo är en världsledande leverantör av industriportar och logistiksystem, system för vattenrening, processutrustning för massa- och pappersindustri samt garageportar. Verksamheten bedrivs i divisionerna Door & Logistics Solutions, Wastewater Technology Solutions, Pulp & Paper Solutions och Residential Garage Doors. Med en omsättning på knappt 10 miljarder kronor och med mer än 6.000 anställda över hela världen levererar Cardo lösningar som hjälper till att lösa några av vår tids tuffaste utmaningar inom vatten, transport och energi. Huvudkontoret finns i Malmö.