CareerBuilder.se

CareerBuilder.se i exklusivt samarbete med PerformancePotential

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 13:00 CEST

CareerBuilder.se stärker sitt erbjudande mot kandidater ytterligare genom ett exklusivt samarbete PerformancePotential, som hjälper organisationer och personer att bättre matcha varandra för att skapa långsiktigt hållbara och produktiva arbetsrelationer.

PerformancePotential har utvecklat ett webb-baserat verktyg för matchning av individens personliga drivkrafter, meningsmål och potential med behovet hos företag och organisationer. Verktyget används både för kvalitetssäkring vid rekryteringar såväl som intern utveckling.

-  På CareerBuilder.se är vi alltid intresserade av att samarbeta med innovatörer och nytänkare som kan erbjuda våra kandidater och kunder ett mervärde. PerformancePotential med sitt ArbetsrelateratDNA™ är en sådan partner och en sådan tjänst som skapar ytterligare värde för våra kvalificerade kandidater som är intresserade av personlig utveckling och självanalys.

Målsättningen är ett långsiktigt samarbete där PerformancePotential får möjlighet att via www.performancepotential.se erbjuda kandidater tillgång till lediga jobb från www.careerbuilder.se, och CareerBuilder genom detta exklusiva samarbete får möjlighet att erbjuda sina besökare och användare tillgång till PerformancePotentials ArbetsrelateratDNA™-rapport som ytterligare ett verktyg som främjar karriärutveckling och personlig utveckling, säger Jorge Vasquez, VD på CareerBuilder.se

-  Att förbättra matchningen på arbetsmarknaden är ett viktigt och angeläget initiativ som vi tar. Att använda de kriterier som visar en organisations särart och en persons verkliga drivkrafter och värderingar och sedan koppla dem samman, är något som tidigare saknats på marknaden. Vi har sökt efter en samarbetspartner som är nytänkande och leder utvecklingen inom sitt område. CareerBuilder.se är just den partnern, säger Marika Skärvik, VD på PerformancePotential

För mer information, vänligen kontakta:

Jorge Vasquez, VD, CareerBuilder Nordic AB Tel: 08-522 167 00

Marika Skärvik, VD, PerformancePotential ABTel: 0708-83 83 33

CareerBuilder.se är ett dotterbolag till CareerBuilder.com, som är den ledande aktören inom onlinerekrytering i USA. CareerBuilder ägs till viss del av Microsoft vilket innebär tex att vi ansvarar för karriärdelen på MSN.

Vårt mål är att göra det så enkelt och effektivt som möjligt att hitta sitt drömjobb för alla talangfulla jobbsökare och att nå ut till Sveriges bolag och hjälpa dem att attrahera och behålla sin absolut viktigaste resurs: sin personal.