Wireless Maingate - a Sierra Wireless company

CareTech kiest voor de M2M communicatiedienst van Maingate

Press Release   •   Sep 05, 2014 09:00 CEST

CareTech heeft voor de M2M communicatiedienst van Maingate gekozen voor de verwerking van alarmen ten behoeve van de zorgalarmering en personen hulpoproepsystemen. In Zweden zijn 200.000 analoge zorgalarmsystemen die de komende drie jaar door digitale moeten worden vervangen. CareTech is de marktleverancier voor deze beveiligingsproducten en Maingate is met haar dienstverlening verantwoordelijk voor na verwachting 30.000 nieuwe abonnementen per jaar.

Het voordeel van digitale zorgalarmsystemen zijn de beveiliging, efficiënter beheer en de mogelijkheid om meer diensten toe te voegen. Digitale zorgalarmsystemen kunnen permanent worden bewaakt, men ziet direct of een systeem offline is. Indien de verbinding wordt onderbroken kan men direct actie ondernemen. Alarmsystemen die nog gebruik maken van het analoge telefoonnetwerk worden beheerd door er met een bepaalde frequentie naar toe te bellen, in de regel 1 keer per 24 uur. De digitalisering van het telefoonnetwerk kan problemen veroorzaken bij bepaalde analoge protocollen zoals dat ook in Nederland plaatsvindt bij de introductie van voice over IP.

”De transitie naar digitale zorgdienstverlening is voor CareTech van strategisch belang in relatie tot haar productportfolio. Na een grondig marktonderzoek en selectieprocedure hebben wij gekozen voor Maingate als partner voor het beheer van de M2M communicatieverbindingen van onze digitale zorgalarm -en personen hulpoproepsystemen. Wij stellen hoge eisen aan kwaliteit, prestatie en prijs en wij hebben veel vertrouwen dat wij in Maingate de juiste partner hebben geselecteerd”, zegt Ulf Lindsten, CEO van CareTech.

“Voor ons is het heel belangrijk en wij zijn trots dat CareTech heeft gekozen voor Maingate als partner voor hun beveiligde digitale communicatie. Het bewijst dat wij bekwaam zijn en een goed aanbod hebben dat voldoet aan het verwachtingspatroon van bedrijven, bij het selecteren van een leverancier voor M2M communicatie.”, zegt Baard Eilertsen, CEO Maingate en voegt toe:”CareTech is een bedrijf dat absoluut vooroploopt bij het leveren van digitale hoge kwaliteitsdiensten ter ondersteuning van de zorgverlening. De eisen die deze diensten stellen aan de onderliggende systemen zijn hoog. Het zorgt voor continue ontwikkeling van onze platformen en systemen en dat onze kwaliteit en prestatie 100% is.

Over CareTech

CareTech AB levert aan gemeenten en zorginstellingen complete beveiligingssystemen voor ouderen en gehandicapten. Onze slimme high-tech producten en diensten leveren patiënten, verpleging en familie ondersteuning tijdens de dagelijkse routines zodat kwalitatief, veilig en efficiënte zorg kan worden verleend. CareTech is marktleider in digitale sociale alarmoplossingen en persoonlijke beveiligingsproducten. Wij leveren individuele oplossingen en complete systemen bestaande uit hardware, software, service en helpdesk. Het bedrijf is in 1988 opgericht in Kalix (Noord Zweden) en levert in 15 landen binnen Europa, Australië en Azië.  www.caretech.se

Over Maingate

Maingate, opgericht in 1998, is een ICT bedrijf die M2M Connectivity Services en Information Management Services levert aan klanten binnen Europa. Voor meer dan 1.000 klanten zijn wij een vertrouwde partner, inclusief energiebedrijven zoals E.ON, Vattenfall en Fortum. Partners waar wij nauw mee samenwerken zijn o.a. Gemalto, Oberthur, Schneider Electric, Kamstrup, Telia, Tele2 en Duitse Telecom. Wij verbinden meer dan 55% van alle slimme meters in Zweden, 20% van alle slimme meters in Finland, 70% van de Point-of-Sales terminals in Zweden en 40% van alle residentiële alarmen in Zweden. Maingate is onderdeel van het Nordic  VC Verdane Capital fund VI. Verdane investeert en ontwikkelt groei bij Scandinavische bedrijven.

www.maingatesolutions.com