CareTech AB

CareTech står som modell för miljömedvetet byggande

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 11:03 CET

CareTech står som modell för miljömedvetet byggande

Minskad energiförbrukning är något som blivit ett allt mer prioriterat område för företag. Detta beror inte bara på att man vill spara pengar utan också för att det blivit allt mer viktigt att påvisa en medveten miljöstrategi.

CareTech har under de senaste åren arbetat intensivt med att minska sin påverkan på miljön. Därför var det naturligt att man sökte det mest energieffektiva uppvärmningssystemet på marknaden då man planerade ett nytt kontor i Falun.

En kombination av bergvärme och solenergi ger kontoret en energiförbrukning på endast 37kWh per kvadratmeter på ett år, vilket är ofantliga 75 % lägre än ett genomsnittligt kontor i Sverige.

LÄS MER: http://viewer.zmags.com/publication/85a5bdef#/85a5bdef/18

CareTechs affärsidé är att utveckla och marknadsföra högkvalitativa larm- och säkerhetsprodukter med modern teknik. Vi levererar både enstaka produkter och kompletta system till kunder inom äldre- och hemvård samt annan offentlig och privat verksamhet och bidrar på så sätt till att personalens arbete underlättas samtidigt som vårdtagarnas säkerhet, trygghet och frihet ökar.

CareTech är verksamt i 15 länder. Ett fyrtiotal personer på huvudkontoret i Kalix och på våra kontor i Stockholm, Falun och Frankfurt i Tyskland. Dessutom finns drygt 20 företag som fungerar som certifierade partners runt om i Europa och Australien som arbetar med att förse våra kunder med produkter och tjänster som anpassats efter deras verksamhet.