CargoIT AB

CargoIT tar marknadsandelar och fortsätter expansionen 2018

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2018 10:01 CET

CargoIT gör ett mycket bra år 2017 och stärker nu ytterligare sin position som en av Sveriges ledande leverantör av IT-och logistiklösningar både nationellt och internationellt. Företaget har under 2017 ökat tillväxten och framförallt antalet nya kunder som har valt företagets system och- logistikösningar.

- CargoIT har de senaste åren gjort stora investeringar och satsningar på moduler som tillhandahåller avancerade men samtidigt användarvänliga systemlösningar vilket har gett CargoIT möjlighet att idag ligga i framkant och kunna erbjuda kunder moderna, konkurrenskraftiga och fullt ut integrerade lösningar som efterfrågas både nationellt och internationellt, säger Joel Winninge vice VD CargoIT.

Företaget planerar för fortsatt expansion 2018 då CargoIT räknar med att växa ytterligare.

- Kraven på speditörer/logistikbranschen är mycket höga och ökar snabbare än någonsin tidigare. Under 2018 kommer CargoIT fortsatt utveckla CIS – Cargo Information system för att kunna möta de allt högre kraven från branschens kunder. Vi öppnar det nya året med att kunna erbjuda bland annat en avancerad men användarvänlig fullt ut integrerad modul för aktiv förädling som kommer effektivisera kunders processer. Vi bygger och erbjuder också appar för en smidig hantering av datat i de olika modulerna vilket efterfrågas för att just kunna effektivisera processerna, säger Joel Winninge vice VD CargoIT.

"CargoIT - din IT-partner inom transport och logistik"