Modul-System HH AB

Cargotec fortsatt återförsäljare av Modul-System i Norge

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 09:00 CET

"Samarbetet med Modul-System kompletterar Cargotecs erbjudande för ”lasthantering på-väg på den norska marknaden. Vi har tre marknadsledande varumärken, Hiab, Kalmar och MacGREGOR, och ett omfattande försäljnings-och servicenät i landet. Vi har för närvarande vidtagit åtgärder för att stärka vårt kundfokus ytterligare, säger Svante Alveronn, försäljningschef på Cargotec.

"Under de många år som vi samarbetat har Cargotec fått djupare förståelse för vår kundbas i Norge. Baserat på deras oslagbara utbud av produkter och tjänster, och ömsesidigt kompletterande märken, kan Cargotec erbjuda våra kunder mer än andra, säger Henrik Persson, försäljningschef för Internationella flottor och distributörer på Modul-System.

Modul-Systems lösningar erbjuder allt från standardiserade till helt kundanpassade inredningar och tillbehör såsom golv och väggbeklädnader, belysning, omriktare, takräcken, mellanväggar, lastskåp och grafik för fordon. Modul-System är världens ledande aktör inom moduluppbyggda inredningar och produkterna säljs i mer än 35 länder. Modul-System är en del av Lifco Group.

För ytterligare information kontakta,

Henrik Persson, Försäljningschef Internationela flottor och distributörer, Modul-System,
tel. 46 (0) 70 546 87 08

Svante Alveronn, försäljningsdirektör, industriell verksamhet, Cargotec,
tel. 46 (0) 70 592 57 60

Modul-System är Europas ledande tillverkare av modulära inredningar för servicebilar. Företaget finns representerat i hela Europa med dotterbolag i Danmark, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Polen, Storbritannien och Tyskland samt försäljning i ytterligare ett antal länder utanför Europa. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer kompletta lösningar för servicebilar som bäst löser kundens behov och önskemål på säkerhet, kvalitet och innovation. Koncernen har ca 200 anställda och huvudkontoret ligger i Mölndal, utanför Göteborg, i Sverige.
www.modul-system.com