Sveriges Annonsörer

Carin Fredlund ny skribent för Sveriges Annonsörers tidning

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2011 10:20 CET

Affärsjournalisten Carin Fredlund börjar skriva krönikor i Sveriges Annonsörers medlemstidning Annonsören. Den första krönikan går att läsa redan i decembernumret som kommer ut i dagarna.

-          Carin Fredlund är en av Sveriges bäst pålästa och kunnigaste affärsjournalister med inriktning reklam och media. På Sveriges Annonsörer har vi följt hennes välformulerade och reflekterande krönikor i Dagen Industri och tidigare även hennes arbete med Quo Vadis. Vi är glada över att hon nu vill fortsätta i samma anda i vår medlemstidning Annonsören, säger Elisabeth Thörnsten, kommunikationschef på Sveriges Annonsörer.

Det är inte första gången Sveriges Annonsörer samarbetar med Carin Fredlund. Under den förra lågkonjunkturen specialskrev hon en uppskattad sammanfattning om hur det som annonsör kan löna sig att gasa istället för att bromsa sina medieinvesteringar under en lågkonjunktur. Dokumentet är fortfarande ett av de mest nedladdade på Sveriges Annonsörers webbplats www.annons.se.

-          Min främsta ambition har alltid varit att försöka öka företagens förståelse för hur viktigt det är att fokusera på varumärket och hur stor betydelse reklam och marknadsföring har i det sammanhanget. Så när Sveriges Annonsörer frågade om jag ville skriva krönikor i Annonsören, tyckte jag det skulle vara ett utmärkt tillfälle att tala direkt med varumärkesägarna. Förhoppningsvis ska jag kunna ge dem ett och annat att tänka på. Med de bästa av avsikter, kommer jag nog emellanåt att vara tuff både mot annonsörerna och mot Sveriges Annonsörer, när det behövs, säger Carin Fredlund.

Carin Fredlund har som journalist bevakat, analyserat och kommenterat reklam- och varumärkesfrågor i mer än 25 år. Under 20 år drev hon reklam- och marknadsföringstidningen Quo Vadis, med syfte att föra branschen framåt. För det arbetet belönades hon 2003 med Bengt Hanserstipendiet. Idag arbetar hon som skribent, föredragshållare, moderator, mentor och affärscoach. Under fem år har hon medverkat i Dagens Industri med en krönika om reklam och varumärken varje vecka, tills tidningen nyligen lade ner sin specialbevakning med vinjetten reklam.

Tidningen Annonsörens syfte är att ge fördjupad kunskap och inspiration till alla som har en vardag inom området marknadskommunikation. Tidningen startade 1926. Under 2012 kommer Annonsören ut med fem utgåvor och distribueras till 4 000 personer på Sveriges Annonsörers 530 medlemsföretag. Carin Fredlund medverkar med en krönika i varje nummer.

Pressbilder: www.annons.se/press

För mer information, kontakta gärna:
Elisabeth Thörnsten, kommunikationschef Sveriges Annonsörer
E-post:elisabeth@annons.se, telefon: 0708-34 66 30.
Carin Fredlund, journalist Nota Bene:
E-post: carin@notabene.se,
telefon: 0708 – 80 59 06.

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och sitt varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.