Konsultbolag1 AB

Carl Fransson ny VD för Konsultbolag1 Syd

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2011 09:27 CET

Efter att ha varit en stor del av System Verifications framgångar, från början som konsult
och senare sälj- och regionchef, kommer Carl att ta över det yttersta ansvaret
för att bygga Konsultbolag1:s verksamhet i Öresundsregionen.

Om sin nya utmaning säger Carl:

- Jag brinner verkligen för att skapa affärsnytta genom att höja kunders kvalitet i sina IT-system. Att få fortsätta min resa på Sveriges ledande bolag inom detta område känns mycket inspirerande. Särskilt tilltalas jag av kulturen och det tydliga fokuset att högt värdera medarbetare med kompetens och erfarenhet. Att växla upp och ta mig an VD-rollen känns som en naturlig utveckling och något jag verkligen ser fram mot. Skåne är en spännande marknad som utvecklas mycket just nu. Just ett bolag inom kvalitetssäkring med Konsultbolag1s profil känner jag att många kunder efterfrågar idag.

Konsultbolag1s
VD Anders Barnå:

- Att hitta rätt ledare på en ny lokal marknad är en avgörande framgångsfaktor. För att hitta rätt valde vi att starta verksamheten och under det halvår som har gått har vi anställt ett antal kvalificerade och erfarna medarbetare samtidigt som vi etablerat oss på och lärt oss marknaden. Jag är helt säker på att vi i Carl har hittat den person som är rätt för att växla upp Konsultbolag1 till den viktiga aktör vi vill bli i Öresundsregionen.

Om Konsultbolag1

Konsultbolag1 jobbar uteslutande med kvalitetssäkring av IT-system, kravhantering och test, och är inne i en expansiv fas på god väg mot 100 medarbetare i Stockholm, Göteborg och  Malmö. Utöver konsulttjänster erbjuder Konsultbolag1 ett komplett kursutbud inom kravhantering och test. Konsultbolag1 i Malmö skall vara det naturliga valet för bolag som har behov av stöd med sin kravhantering eller inom test. För att finnas på kartan som en lokal och stabil partner tror vi att vi behöver bli 25 medarbetare i Malmö. Detta mål når vi genom att växa i en balanserad takt och attrahera de bästa medarbetarna som brinner för samma sak som vi.

Läs gärna mer på www.konsultbolag1.se.

Konsultbolag1 hjälper dig ta nästa steg inom test och kravhantering. Vi erbjuder branschens bästa konsulter och utbildningar. Vilket är ditt företags nästa steg?