Universal Music Sweden

Carly Rae Jepsen släpper sitt debutalbum den 19:e september

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 11:08 CEST

Årets pop-sensation och Justin Biebers skyddsling Carly Rae Jepsen släpper den 19:e september äntligen sitt hett efterlängtade debutalbum titulerat ”Kiss”. Den kanadensiska singer/songwritern står själv som låtskrivare för samtliga spår på albumet. Men hon har också haft hjälp av en gedigen skara producenter och låtskrivare som Max Martin, Shellback, Dallas Austin, Redfoo (LMFAO), Toby Gad, Marianas Trench, Josh Ramsey och Matthew Koma.

"These are lyric and song ideas that I have been collecting over the years. I can't tell you how lucky I feel to be able to collaborate with some of my dream producers. It has been the most fulfilling experience. The record is pop. It’s inspired by Robyn, The Cars, Madonna, and believe it or not, James Taylor. I can't wait to share it with everyone! Kiss." – Carly Rae Jepsen

Albumet innehåller självklart monsterhiten ”Call Me Maybe” som bland annat hittills spenderat hela sommaren på topp 3 på svenska radiolistan samt legat som #1 på iTunes singellista i hela 37 länder, däribland Sverige. Singeln har nu även sålt trippel platina på den svenska marknaden och totalt mer än 7,3 miljoner ex världen över. Skivan innehåller även nya hypade singeln ”Good Time” där Carly ses sjunga duett med Owl City. ”Good Time” har redan klättrat till #5 på iTunes singellista, #3 på the Pop Chart och #13 på Billboards Hot 100. I Sverige debuterade låten nu i veckan på Spotify topp 100 och klättrar uppåt på radiolistan.

I höst ger sig Carly Rae Jepsen ut på vägarna tillsammans med ingen mindre än Justin Bieber som ”very special guest” under hans nordamerikanska turné.

Videon till nya singeln ”Good Time” har redan setts av mer än 7,5 miljoner på YouTube.