Carnegie

Carnegie förstärker inom analys och mäkleri

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2009 15:12 CEST

Carnegie är sedan många år topprankat inom analys och mäkleri i de nordiska länderna. Genom följande nyrekryteringar förstärks affärsområdet ytterligare: Björn Jansson, Henric Falkenberg och Lars Wallin, samtliga från SEB Enskilda.

Björn Jansson och Henric Falkenberg kommer tillsammans att vara Co-heads för affärsområdet Securities där Björn kommer att ha fokus på analys och Henric på mäkleri. Det är liknande roller som de har haft på SEB. Lars Wallin, idag mäklarchef i Sverige på SEB, kommer att vara verksam inom Carnegies aktiemäkleri i Stockholm.

- Rekryteringarna är en del av satsningarna vi gör inom affärsområdet Securities och kompletterar en redan stark verksamhet. Vi är mycket glada över att vi attraherat några av branschens mest erfarna och uppskattade personer. Samtliga av de ovan nämnda har i ett flertal externa undersökningar uppmärksammats för sina goda prestationer och kommer att kunna bidra till den framtida utvecklingen av Carnegie, säger Niklas Johansson tf VD i en kommentar.

Andreas Koch, Informationschef, telefon 073-417 86 39

Carnegie Investment Bank AB (publ) är en ledande oberoende investmentbank med nordiskt fokus. Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, kapitalförvaltning och private banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 750, fördelat på kontor i åtta länder.