Carnegie

Carnegie rankat "Best Nordic Sales Team in Europe 2009" - Tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 14:38 CEST

För tredje året i följd har Carnegie Investment Bank blivit utnämnt till bästa Sales Team i Europa inom nordiska aktier av undersökningsföretaget Institutional Investor 2009. Enligt den årliga undersökningen rankas Carnegie även åtta i Europa kategorin "Best Sales Force Small & Midcap Equities", vilket är den högsta placeringen av en nordisk aktör.

"Det här är ett starkt erkännande på att vår kunskap om den Nordiska marknaden fortsätter vara uppskattad av viktiga internationella kunder och att vi har fortsatt leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet under en turbulent period," säger Ronald Bernette, Head of UK Sales, Nordic Equities.

Undersökningen genomförs årligen av den internationella affärstidningen Institutional Investor och baseras på intervjuer med stora institutioner i USA, Storbritannien och Europa. Över 1.100 portföljförvaltare, analytiker, analyschefer och andra professionella investerare på mer än 570 företag ingick i undersökningen.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Koch, Informationschef, tel: +46 73 417 8639
Ronald Bernette, Head of UK Sales, Nordic Equities, tel: +44 207 216 4087

Carnegie Investment Bank AB (publ) är en ledande oberoende investmentbank med nordiskt fokus. Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, kapitalförvaltning och private banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 800, fördelat på kontor i åtta länder.