NCC AB

Carola Lavén ny affärsområdeschef för NCC Property Development

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 10:51 CET

Carola Lavén blir ny affärsområdeschef för NCC Property Development och tillträder senast under april 2013. Hon kommer närmast från Atrium Ljungberg där hon ingår i företagsledningen och är chef för affärsutveckling.

Carola Lavén har lång erfarenhet och stor förståelse för fastighetsutveckling och försäljning i flera olika chefspositioner. Carola har vidare en gedigen kompetens vad gäller hela värdekedjan inom fastighetssektorn – från roller som fastighesförvaltare till fastighetsutvecklare samt i rollen som fastighetsuthyrare.

Hon har haft framträdande chefsroller inom affärsutveckling på AtriumLjungberg (Ljungberggruppen) sedan 2003. Innan dess arbetade hon på Drott och Skanska i flera olika chefspositioner med förvaltning och utveckling av fastigheter.

- Jag är övertygad om att Carola kommer ge ett stort bidrag till utvecklingen av vår fastighetsaffär, såväl som till hela NCC:s tillväxt. Hennes expertis och breda erfarenhet från alla typer av fastighetsprojekt – allt från utveckling av kommersiella lokaler till bostäder – såväl som hennes starka ledaregenskaper, kommer vara värdefulla för att stärka NCC:s position i framtiden, säger Peter Wågström, VD och koncernchef för NCC.

Carola tillträder som affärsområdeschef för NCC Property Development senast under april 2013 och blir samtidigt medlem i koncernledningen.

Carola har en civilingenjörsexamen från KTH och sitter i styrelsen för BRIS sedan 2011.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Wågström, VD och koncernchef, NCC AB, +46 (0)8-585 530 40
Mats Pettersson, Personaldirektör, NCC AB, +46 (0)8-585 521 20

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 februari 2013 , kl. 10.30.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. Omsättningen år 2011 var 53 Mdr SEK och antalet anställda cirka 17 500.