Evenemangstips

Carola till Norrbotten i sommar

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2006 10:48 CET

Först ut i raden var Joakim Thåström. Sedan kom ungdomsfavoriterna Takida tätt följd av Tomas Ledin och igår blev det klart att självaste Carola kommer till sommarens festival Piteå Dansar och Ler.

-Vi är jättenöjda över att kunna bjuda publiken på sådana här godbitar, berättar bokningsansvarige Jan Wimander.

Förra sommaren besökte flera publikkära artister festivalen. Bland andra The Ark, Uggla, Robyn, Lena PH och Lasse Winnerbäck. Många ställde sig undrande om PDOL skulle lyckas mönstra något liknande i sommar. Det var väl till och med publikrekord när Uggla sjöng avslutningsakterna lördag kväll, berättar Wimander. Risken är väl stor att det rekordet ryker när glödheta Carola äntrar scenen i sommar. Hon har besökt PDOL ett par gånger tidigare. En gång faktiskt två bejublade kvällar i rad i det så kallade VIP-tältet.

Högt uppe på önskelistan

-Thåström, Ledin och Carola är ju bland det bästa som finns nationellt. Och vi ska inte glömma att Takida var det klart mest önskade bandet i åldrarna 15-25 år, berättar Wimander.

Men några eller ett par till tunga namn kommer vi att presentera framöver. Carola, Tomas Ledin, Takida och Thåström är ingen dålig början, konstaterar Wimander.

Jan Wimander

Piteå Dansar och Ler AB