Sveriges Annonsörer

Carolina Neurath ny programledare för Stora Annonsördagen

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 13:11 CET

Affärsjournalisten Carolina Neurath får ett nytt utmanande uppdrag.
Tillsammans med Henrik Frenkel leder hon Sveriges Annonsörers arrangemang Stora Annonsördagen den 18 april 2012.

Carolina Neurath är uppmärksammad affärsjournalist på Svenska Dagbladet.  Hon är även känd för sin succébok ”Den stora bankhärvan” om HQ-kraschen som hittills har sålts i över 10 000 exemplar.

Stora Annonsördagen arrangeras nästa år för elfte gången. Under en heldag kommer vi att få se och höra några av näringslivets toppar tala om marknadskommunikation. Förra året samlade evenemanget 600 gäster.

- Jag är ekonomijournalist med främst inriktning på börs och finans, men tror att jag har ett tillräckligt stort intresse för reklam för att kunna ställa relevanta frågor till de inbjudna gästerna på Stora Annonsördagen. Jag hoppas kunna bidra med många, nya infallsvinklar och frågor om hur bolagen resonerar kring sitt varumärke och annonsering, säger Carolina Neurath.

Per Rosvall på Sveriges Annonsörer är projektledare för Stora Annonsördagen och har stora förväntningar på Carolina Neurath och Henrik Frenkel som programledarpar:

- Båda är affärsjournalister och på scenen kommer de att komplettera varandra väl. Vi hoppas kunna skapa en spännande dramaturgi i fråga om kön, ålder och temperament. Carolina som är 25 år, kommer även att ta in sin egen 80-talsgeneration i synen på reklam och marknadsföring. 80-talisterna har ju ett mycket stort intresse för starka varumärken, säger Per Rosvall och fortsätter:

-          Även om det blir svårt så hoppas vi kunna toppa evenemanget under nästa år med vårt programledarpar och många intressanta gäster, säger Per Rosvall.

För mer information, kontakta gärna:
Carolina Neurath, journalist Svenska Dagbladet
E-post: carolina.neurath@schibsted.se, telefon: 08-13 53 27.
Per Rosvall, projektledare Stora Annonsördagen, Sveriges Annonsörer:
E-post: per.rosvall@annons.se, telefon: 08-545 252 37 eller 0702-66 15 23.

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och sitt varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.