Universal Music Sweden

Caroline Larsson släpper nytt album samt åker på turné med 8-mannaband.

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2014 08:54 CET

I  samband med en omfattande Sverige-turné släpper Caroline Larsson sitt fjärde album - “Rebel Thinker”. Soundet är influerat av soundet från Nashville, men bygger även på Carolines eget sätt att skriva musik. Albumet är producerat av Amir Aly.

I en kommentar säger Caroline att hon varit mycket mer delaktig i produktionen än tidigare och att hon tillsammans med Amir Aly har funnit en klockren arbetsmodell. Under arbetet med albumet har hon dessutom träffat många nya musiker varav några är med på den kommande turnén.

På Rebel Thinker medverkar Caroline Larsson som textförfattare och kompositör på samtliga spår. Caroline säger att albumet är mer textburet än tidigare produktioner och att hon verkligen har kunnat påverka processen av det kreativa arbetet.

Releasedag för albumet är 26/2

_____________________________

Den 28 mars har Caroline Larsson premiär för sin nya produktion “Nashville Country Night”.
I Konserten/föreställningen åker du med på en resa genom Countrymusiken. Du får uppleva mångfalden av musik från Nashville med de största  låtarna från de största artisterna samt mycket av de nya influenserna från Nashville. Turnén innefattar 19 konserter runt om i Sverige.

Caroline delar scen med ett 8-mannaband (Music City Band)
Musikerna är handplockade från Sverige och Nashville just för den här turnén.

I  Göteborg kommer ett samarbete att inledas med  Lorensbergsteatern där man också kommer att ha gästartister under konceptet Countrysöndag på Lorensbergsteatern.

Caroline Larsson har skapat en stark plattform som liveartist i Sverige. Den senaste produktionen “En hyllning till Eva Cassidy” gick under två års tid på teatrar och konserthus och sågs av 25.000 personer. Ett album (A tribute to Eva Cassidy) spelades dessutom in under turnén.

Turnéplan:

28 mars Jönköpings Teater
29 mars Växjö Teater
30 Mars Kalmar teater
2 april Kristianstad Teater
3 april Kristianstad Teater
4 april Falkenberg, Black Box Teatern
5 april Ystad Teater
11 april Luleå, Kulturens hus
12 april Skellefteå, Nordanåteatern (2 konserter)
13 april Umeå Idunteatern
25 april Rosklide , Danmark