Stockholm WineLab

Casa Rivas Reserva Cabernet Franc nyhet på Systembolaget

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 09:46 CEST

Den 1 oktober lanseras ett nytt vin från Casa Rivas i Systembolagets butiker. Casa Rivas Reserva Cabernet Franc är ett rött vin från Maipo Valley i Chile och kostar 89 kronor.

Den Chilenska producenten Casa Rivas har funnits i Sverige sedan 2011 med det mousserande vinet Casa Rivas Brut. Det röda vinet Cabernet Franc blir Casa Rivas andra produkt i Systembolagets ordinarie sortiment. Varumärket ägs av Viña San Pedro Tarapacá Wine Group, Sydamerikas näst största producent av vin.

– Med Reserva Cabernet Franc tar vi ett viktigt steg för att befästa Casa Rivas på den Svenska marknaden. Cabernet franc är en intressant druva och inte helt vanlig från Chile, vi hoppas att många blir nyfikna på vinet, säger Magnus Lansman, produktdirektör på Stockholm WineLab.

Casa Rivas Reserva Cabernet Franc är ett fruktigt och koncentrerat rött vin med fin struktur och inslag av mörka bär, kaffe, örter och fat. Vinet avnjuts med fördel till kraftiga kötträtter.
Casa Rivas kostar 89 kr för 75 cl och har artikelnummer 6422.

Stockholm WineLab AB representerar VSPT’s varumärken Casa Rivas och Viña Mar från Chile samt vineriet Finca Eugenio Bustos från Argentina.

För frågor som rör lanseringen, kontakta Magnus Lansman, 0768-81 16 04 eller magnus.lansman@stockholmwinelab.se

Klicka här för högupplöst bild av produkten

Produktinfo Casa Rivas Reserva Cabernet Franc

Stockholm WineLab är ett vinimportföretag som grundades i december 2009 av Jens Henricson,
Magnus Lansman och Björn Olsson. Den unika kompetensmixen av produktkunskap, marknadsexpertis, brett kontaktnät och känsla för varumärkesstrategi och design har på rekordkort tid gjort Stockholm WineLab till en kraft att räkna med i den svenska vinbranschen.
Stockholm WineLab har en stark styrelse och ägarstruktur i ryggen, bestående av Systembolagets förra vice vd Barbro Ström, reklambyrån The Pistol Agency, varumärkesstrategen Pelle Körberg, affärsjuristen Krister Azelius samt entreprenören Ville Schottenius.
Lär känna Stockholm Winelab här.