Atenzia Records

Casanovas och Familjen Sigfridsson i Bingolotto

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2019 09:25 CEST

På söndag uppträder både Casanovas och Familjen Sigfridsson i Bingolotto. Både Casanovas och Familjen Sigfridsson är rutinerade Bingolottogäster.

- Ja, eller jag är åtminstone rutinerad säger Lasse Sigfridsson med en leende på läpparna. Vi som Familj har varit med en gång tidigare och det var när vi sjöng inför julen förra året då vi släppte vårt julalbum.
- Men om du frågar mig hur många gånger jag varit i Göteborg och varit med och spelat så kan jag inte svara. Det är ett himla massa gånger. Det var en annan tid på Lokets tid då det enbart var dansband, säger Lasse. Det gjordes till och med samlingsskivor med dansbandsmusik med Bingolottos logotype på och en glad Loket på omslaget minns Lasse med ett leende.

- Vi har Bingolotto att tacka för mycket. Inte bara då utan även nu då det tar vår genre av musik på allvar och låter och synas på bästa sändningstid, säger Henrik Sethsson i Casanovas.
- Det är egentligen förjäkligt att behöva säga så. Att vi skall vara tacksam över att ett program bryr sig om en av Sveriges mest älskade genrer av musik som ändå dansband är, fortsätter Henrik. Men nu är det som det är, och Bingolotto är en fanbärare för Dansbandsmusiken och det skall de ha all cred över.
Något som Lasse Sigfridsson bara kan hålla med om.
- Det är verkligen konstigt hur media är. Så fort dansband är med i TV så ökar tittandet, det är bevisat. Ändå så är det precis som de inte vågar ha med dansband i sina program såger Lasse. Det är därför det är så kul med Bingolotto där vi alltid får så fint mottagande och som är en så stor bit av den svenska folksjälen, avslutar Lasse.

På söndag spelar Casanovas inte senaste succésingel "Ikväll är det jag som är kung" utan förra singeln "En bättre man" som även den blivit en succé.
-Vi brukar alltid lira snabba uptempolåtar när vi är med i programmet. Den här gången tänkte vi att vi istället fokuserar på en snygg mainstreamballad som "En bättre man" är. Det ska bli riktigt kul att göra den säger Henrik.
- Vi spelar "Sjung en sång med mig" som närmar sig en halv miljon streams på Spotify. Det är uptempolåt som är kul då alla i familjen är med och sjunger. Dessutom har vi med en dragspelare och tjej på fiol som kommer lira med oss säger Lasse. Det skall verkligen bli jättekul avslutar han.

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto. Vi startade våren 2011 och vi har släpps över 200 album varav över 80 hamnat på den svenska topplistan och ett fyrtiotal av dessa på topp 20. Vi har ett flertal grammisnomineringar. Vi har vunnit Manifestpriset ett antal gånger och vi fick juryns specialpris på Guldklavengalan 2013. En gala där våra band varit nominerade och vunnit många priser. Atenzia Records ligger mitt i Västergötland i Fåglum (5 km från Nossebro).

Atenzia Records Facebook