StrongPoint Sverige

CashGuard AB; Genombrottsorder i Belgien

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 11:26 CET

Brink's i Belgien har idag tecknat en order med CashGuard AB. Ordern innefattar säkerhetsväskor för skydd av värdetransporter baserade på SQS-teknologi. Utrustningen kommer att levereras under andra kvartalet i år och omfattar cirka tvåhundra säkerhetsväskor.

Brink's är ett värdetransportföretag som finns representerat över hela världen och är en av de två ledande värdetransportbolagen i Belgien. CashGuard ser mycket positivt på affären som är den första betydande ordern av säkerhetsväskor med infärgningsteknik i Belgien.

- Vi ser mycket positivt på att få utvidga samarbete med Brink's som vi redan idag har samarbete med på andra marknader. Ordern är ett stort genombrott på den belgiska marknaden och ligger helt i linje med vår internationella satsning, säger Ove Wedsjö, CashGuards VD.

För ytterligare information kontakta:
Ove Wedsjö, verkställande direktör CashGuard AB (publ), tel 08-732 22 36, ove.wedsjo@cashguard.se

Fakta om CashGuard AB (publ)
CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt säkerhetsföretag. I oktober 2004 förvärvade CashGuard säkerhetsföretaget SQS Security Qube System. Den nya koncernen har cirka 130 anställda och omsatte cirka 214 MSEK under 2005. Aktien finns noterad på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40.