StrongPoint Sverige

CashGuard AB: Ny order från Rewe i Tyskland

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2005 10:07 CEST

CashGuards tyska dotterbolag CashGuard GmbH har fått en ny order från Rewe Zentral AG i Niederlassung Hungen i södra Tyskland. Ordern avser CashGuards slutna kontanthanteringssystem för kassamiljö och ordervärdet uppgår till drygt MSEK 10.

Rewe Zentral ingår i Rewe-gruppen som är en av Europas största livsmedels- och detaljhandelskedjor. Senast i mars i år fick CashGuard en order på cirka MSEK 20 från Rewe Zentral och nu går företaget vidare med ytterligare ett antal installationer. Leveranserna till Rewes butiker kommer att ske före årsskiftet.

- Ordern visar att det finns ett starkt behov av våra produkter. Samtidigt är det positivt att vi växer på den stora tyska marknaden, säger Ove Wedsjö, verkställande direktör i CashGuard AB.

För ytterligare information kontakta:
Ove Wedsjö, VD CashGuard AB (publ), tel 08-732 22 36, ove.wedsjö@cashguard.se

Fakta om CashGuard AB (publ)
CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt säkerhetsföretag. I oktober 2004 förvärvade CashGuard säkerhetsföretaget SQS Security Qube System. Den nya koncernen har cirka 110 anställda och omsatte cirka 157 MSEK under 2004. Aktien finns noterad på Stockholmsbörsens O-lista.

Fakta om Rewe-gruppen
Med cirka 11.200 livsmedels- och detaljhandelsbutiker och närmare 190.000 anställda är Rewe en av Europas största detaljhandelskedjor. Räknat till antalet kassaplatser är Rewe den ledande detaljhandelskedjan i Europa med cirka 54.000 kassaplatser, varav cirka 46.000 i Tyskland. I området Niederlassung Hungen i södra Tyskland har Rewe cirka 150 helägda livsmedelsbutiker och 450 franschisebutiker som drivs av fristående handlare.