StrongPoint Sverige

CashGuard AB: Order från Wincor Nixdorf

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2005 09:57 CEST

CashGuard har fått en större beställning från Wincor Nixdorf avseende infärgningssystem för kassetter i bankautomater. Wincor Nixdorf är en av världens ledande leverantörer av bankautomatsystem. Leveranserna kommer att ske under hösten 2005.

Ordern är ett resultat av att Wincor Nixdorf har tecknat avtal med ytterligare en svensk storbank om att utrusta flera hundra bankautomater med SQS säkerhetssystem för makulering av värde genom infärgning.

- Ordern från Wincor Nixdorf är en strategiskt viktig affär för oss, säger Ove Wedsjö, verkställande direktör i CashGuard AB. Genom vårt partnerskap med Wincor Nixdorf kan våra säkerhetsprodukter levereras direkt tillsammans med bankautomaterna, vilket också gör det lättare för slutkunden att ta ett helhetsgrepp på säkerheten.

För ytterligare information kontakta:
Ove Wedsjö, verkställande direktör CashGuard AB, tel 08-732 22 36

Fakta om CashGuard AB (publ)
CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt säkerhetsföretag. I oktober 2004 förvärvade CashGuard säkerhets­företaget SQS Security Qube System. Den nya koncernen har cirka 120 anställda och omsatte MSEK 157 under 2004. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista.