StrongPoint Sverige

CashGuard/SQS: Genombrott för säkerhetsväskor i Italien

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 13:01 CEST

CashGuards distributör för SQS-produkter i Italien, Tecnosicurezza, har fått en genombrottsorder för CashGuard/SQS intelligenta värdeväska. Ordervärdet uppgår till cirka MSEK 2.

I samarbete med CashGuard/SQS har Tecnosicurezza fått det italienska inrikesministeriet att ändra reglerna för värdetransporter i Italien. Det är nu tillåtet att transportera pengar med intelligenta lösningar som alternativ till bepansrade transporter. Detta har öppnat marknaden för CashGuard/SQS intelligenta värdeväska som med ett elektroniskt skalskydd makulerar pengarna om väskan öppnas på ett otillbörligt sätt.

För ytterligare information kontakta:
Anders Eklund, VD CashGuard AB (publ), tel 08-732 22 00, anders.eklund@cashguard.se

Fakta om CashGuard AB (publ)
CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt säkerhetsföretag. I oktober 2004 förvärvade CashGuard säkerhetsföretaget SQS Security Qube System. Den nya koncernen har cirka 125 anställda. Aktien finns noterad på Stockholmsbörsens O-lista.