StrongPoint Sverige

CashGuard tecknar avtal med IKEA gällande pilotinstallation

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 09:59 CET

CashGuard AB har idag tecknat avtal med IKEA avseende pilotinstallation av CashGuard Blue för sluten kontanthantering. Pilotprojektet omfattar en komplett installation av CashGuard-system i ett varuhus och kommer att genomföras tillsammans med IKEA Frankrike under första halvåret 2007.

I januari 2005 tecknade CashGuard AB en avsiktsförklaring med IKEA i syfte att tydliggöra formerna för ett fortsatt samarbete gällande lösningar för IKEA's kontanthantering. Den planerade pilotinstallationen är ett led i detta samarbete där IKEA och CashGuard AB, tillsammans kommer att utvärdera resultatet efter avslutad testperiod.

För ytterligare information kontakta:
Ove Wedsjö, verkställande direktör CashGuard AB (publ), tel 08-732 22 36, ove.wedsjo@cashguard.se

Fakta om CashGuard AB (publ)
CashGuard utvecklar och säljer produkter och tjänster för sluten kontanthantering och kontantlogistik. Bolaget vänder sig direkt och via distributionspartners till företag inom handel, post och bank samt till säkerhetsföretag. CashGuard-koncernen har cirka 160 anställda och omsatte cirka 214 mkr under 2005. Aktien finns noterad på Stockholmsbörsen.