Pyramid Communication

Castellum väljer Pyramid i nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 16:56 CET

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om ca 70 miljarder kronor. Castellum finns på tillväxtorter i Sverige och i Köpenhamn med kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och logistik.

Under hösten har Pyramid och Castellum AB inlett ett samarbete där det första steget bestått i att utveckla en kommunikationsplattform som nu rullas ut i Sverige och Danmark.

– Pyramid fungerar som en strategisk kommunikationspartner för oss i Castellum. Vi är nu inne i en förändringsprocess där hela koncernen samlas under ett gemensamt varumärke och ser Pyramid som en partner med kompetens och resurser att stödja oss i arbetet, säger Malin Engelbrecht, kommunikationschef på Castellum. Den första kommunikationslösningen handlar om att gestalta förändringsprocessen – hur Castellum blir Sveriges minsta stora fastighetsbolag.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil. Vi är mycket glada och stolta över förmånen att samarbeta med ett så kompetensmässigt ledande företag som Castellum säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Camilla Hyllén (projektledare), Anna Wiedner (AD), Pontus Lindh (copywriter) och Mats Rönne (strategi).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa och USA. Exempel på kunder är Alfa Laval, ASSA ABLOY, Bluetooth, Bring, HemoCue, Hiab, JBT Corporation, Kalmar, NIBE, Ruukki, SSAB, Sandvik, Sulzer, Tetra Pak och Valmet.

Pyramid, och systerbyråerna Petra och Graal, har tillsammans ca 60 anställda och finns i Helsingborg.