Catech AB

CATECH: HAMMAR INVEST AB FÖRVÄRVAR FAMILJEN LÖVKVISTS B-AKTIER I CATECH AB (PUBL)

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 09:44 CEST

En option har också utställts till Hammar Invest AB gällande Håkan Lövkvists A-aktier i bolaget. Efter förvärvet och utnyttjande av optionen kommer Hammar Invest AB att kontrollera 8,96 procent av kapitalet och 20,42 procent av rösterna i Catech AB (publ).

Hammar Invest AB har helt nyligen förvärvat Vitech Virkeshanteringsteknik AB - där Logtech AB ingår - och Hammar Mekan AB. De två bolagen i Hammar Invest AB har en sammanlagd omsättning uppgående till c:a 150 miljoner kr med en vinst om c:a 15 miljoner kr. Hammar Invest AB:s målsättning är att genom ytterligare förvärv av företag inom samma bransch, bredda produktprogrammet mot träindustrin.
Efter genomförd affär har familjen Lövkvist 0 st Catechaktier.

Ytterligare information lämnas av Catechs VD Rolf Tedestedt, 070-237 57 79

Catech AB utvecklar och tillverkar maskiner för alla storlekar av sågverk. Vår affärsidé är att hela tiden ligga i täten och utveckla marknadens mest kompakta och högteknologiska kantningssystem till mycket attraktiva priser. Vi är marknads-ledande i vårt segment. Vårat system är designat för att ge maximal vinst och för att eliminera en skadlig arbetsplats. Catech AB:s produkter är helt anpassade till den internationella infrastrukturen vad avser kraft-försörjning, informationsteknik och datasystem.