Catering Please i Skandinavien AB

Catering Please: Fel vid registrering av nyemission i januari 2009

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2009 08:38 CET

(Aktietorget: CAPL)

Det har upptäckts att ett fel inträffat i registreringen av den kapitalökning som skett genom den nyemission av aktier som godkändes av aktieägarna vid bolagsstämma den 5 februari 2009. Genom emissionsbeslutet emitterades 5.138.859 nya aktier.

Inom ramen för korrigeringen av felet, tillfrågas nu samtliga de som tecknat aktier inom ramen för emissionen om de står fast vid sin teckning. Hittills har tecknare som svarar för 4.740.809 av de 5.138.859 nya aktierna, eller 92,25 procent, förklarat att de står fast vid sin teckning. Bolaget söker för närvarande kontakt med de övriga personer som tecknat sig för resterande 7,75 procent.

Personer som tecknat sig för aktier i den aktuella emissionen ombeds att kontakta Tomas Willers för ytterligare information om hur korrigeringen ska gå till.

För vidare information, kontakta
Tomas Willers
VD, Catering Please i Skandinavien AB (publ)
tomas.willers@cateringplease.se

Catering Please med dotterbolag verkar inom fyra affärsområden: Dagligvaruhandeln med produktion, marknadsföring och försäljning av färsk vällagad mat under varumärkena Catering Please och Asia Please m.fl.
Entreprenadkunder där färsk vällagad mat tillagas under annat varumärke. Transportindustrin där vi sköter mat och handling för flygbolag Omsorg & skola med produktion och leverans till äldreomsorg och skolor med framför allt Uppsala kommun med omnejd.