Catering Please i Skandinavien AB

CATERING PLEASE I SKANDINAVIEN SKRIVER AVTAL MED SCANDINAVIAN FOOD PARTNER 2010-11-10

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 12:37 CET

Catering Please har nu skrivit samarbetsavtal med sälj- och distributionsbolaget Scandinavian Food Partner (SFP). SFP levererar färsk färdigmat till ca 400 butiker i hela Sverige inom dagligvaru- och servicehandeln med ett sortiment på över 200 artiklar inom portionspack, lösvikt, catering och delikatesspack av allt mellan klassisk husmanskost, nyttiga sallader med inspiration från Östra medelhavet, tortilliawraps till klassiska favoriter som skagenbaguetter och ost & skinkfrallor.

Scandinavian Food Partners produktportfölj består huvudsak av:

Bosphorus - "Nyttiga mezerätter från Östra medelhavet med variation och kvalité" (bulgur- och pastasallader, pitawraps, mezebrickor, hälso- och deluxe-sallader)

FreshFood - "Klassiska favoriter" (ost&skinkpastasallader, skagenbaguetter, ostfrallor, ceasarsallad och tortillawraps)

Exotic Catering - "Sushi tillagad av äkta sushikock med 7 år utbildning" (8-bitars Sushi, Pick’n’mix-koncept inom sushi)

Catering Please - "Förstklassig resturangmat" (brett varierande sortiment av resturangmat i färdiga färska portioner)

Inom kort kommer Catering Please lansera varumärket good!Husman - "Svenska husmansklassiker" (Köttbullar med potatismos, Biff Lindström…)

Genom att erbjuda en helhetslösning av färdigmatsdisken så blir villkoren mycket bättre för återförsäljaren:
- en leverans istället för fem
- en följesedel istället för fem
- en faktura…
- en säljkontakt
- en miljövänligare leverans istället för fem (samtransport)