Mascus Media Center

Caterpillar börjar sälja begagnade maskiner via Mascus

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 13:29 CEST

Caterpillar har tecknat ett samarbetsavtal med Mascus, en framstående onlinemarknadsplats för begagnade fordon och maskiner.

Caterpillar har använt internet som en viktig kommunikationskanal I många år, och förstår mediets betydelse för framtiden. Förutom den huvudsakliga webbplatsen www.cat.com, var Cat också en av de första tillverkarna i världen att bygga en webbsida för begagnad utrustning (www.catused.com) för att hjälpa kunder att lokalisera och få en översikt över bra begagnade maskiner till salu hos Cat-handlare världen över.

För att stärka Cats försäljning av begagnade maskiner har ett samarbete inletts med Mascus, en ledande onlinemarknadsplats för begagnad maskiner. Cat-handlares lager kommer att kunna hittas på Mascus, vilket ökar synligheten på internet.

"Partnerskapet med Mascus stöder Caterpillars försäljningsstrategi för begagnade maskiner. Maskinerna är avsevärt mer synlig på webben, vilket betyder att den är synligare för kunder som surfar på internet efter begagnade maskiner…" säger Sälj- och marknadsansvarige Robert Gregus.

Sammantaget kommer Caterpillar Inc. att publicera och uppdatera över 40 000 begagnade maskiner från 160 Caterpillarhandlare, som registreras på Mascus. Direkt integrering mellan CatUsed och Mascus garanterar att handlare slipper göra dubbla annonsinföranden. Mascus kommer att göra begagnatlagret synligt på 35 språk världen över.

"Med Mascus starka visibilitet online och internationella närvaro, kommer Caterpillar Inc. hjälpa sitt handlarnätverk nå ut till en stor publik av köpare som besöker Mascus varje månad, och kommer att öka deras försäljning av begagnade maskiner" säger Mascus försäljningschef Rickard Petersson.

Om Mascus: Mascus har för närvarande över 2.000.000 besökare per månad. Produkterna som finns på Mascus täcker ett brett område och inkluderar traktorer, trailers, truckar, grävare, lastbilar, gräsklippare och begagnade Caterpillar. Företaget har expanderat sin verksamhet i Europa, Nordamerika, Oceanien och Sydafrika och har lokala säljrepresentanter för totalt 32 länder i hela världen.

Om Caterpillar: I mer än 85 år har Caterpillar Inc. gjort framsteg möjliga och drivit på positiv och hållbar förändring på alla kontinenter. Med 2009 års försäljning och vinst på $32.396 miljarder är Caterpillar världens ledande tillverkare av entreprenad- och gruvutrustning, diesel- och naturgasmotorer och industriella gasturbiner. Företaget är också en ledande tjänsteleverantör genom "Caterpillar Financial Services", "Caterpillar Remanufacturing Services", "Caterpillar Logistics Services" och "Progress Rail Services".

Kontaktperson Caterpillar:
Robert Gregus
Försäljnings- och marknadsansvarig
robert_gregus@cat.com

Kontaktperson Mascus:
Rickard Petersson
Försäljningschef
Rickard.petersson@mascus.com

Till redaktör:
Pressmaterial och bilder:
www.mascus.se/press
Presskontakt: media@mascus.com