CC Marinutveckling Sverige AB

Catmarina Multipurpose Boats - Välkommen ombord!

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 10:14 CEST

Sverigepremiären fortsätter för Catmarina Multipurpose Boats! Nu med fler modeller och ny hemmahamn.

Bland Catmarinas båtar finns fyra olika storlekar med totalt nio modeller. Ytterligare finns två modeller av flytande bastur, två olika storlek på café och ett kontor. Den flytande bastun tillför helt nya dimensioner till bastu-upplevelsen. Bada bastu vid din egen strand eller ta en tur ut i den vackra skärgården och njut av bastun vid ditt eget smultronställe. Möjligheterna är oändliga.

Catmarina (M/S Miss Ellie, längd 15,6 m & bredd 6 m) har i juli 2010 visat upp sina bästa sidor då hon färdades tur och retur över Ålands hav, från Stockholm till Åbolands skärgård i södra Finland. I loggboken finns även noterat ett antal övriga resor i Stockholms skärgård. Totalt har M/S Miss Ellie färdat ca 530 distans denna äventyrsrika sommar.

Båten manövreras från styrpulpeten inomhus alternativt med fjärrstyrd autopilot från soldäcket på taket. Två stycken utombordare på 40 hästkrafter var ser till att marschfarten håller sig runt 5-6 knop.

Catmarina är en katamaranbåt, vilket bidrar till båtens stabilitet och säkerhet. Båtarna är CE godkända och de framförs som en båt och behöver därmed inget bygglov. Till inredningen används genomgående material och möbler av hög kvalitet. Bekvämlighet och öppna ytor har varit utgångspunkten vid designen.

Catmarina ger dig chansen att bo och röra dig fritt på vattnet. Ta chansen och upplev boendet och den obegränsade rörelsefriheten på en och samma gång.

Catmarina byter hamn under hösten. Du hittar oss fr o m mitten av september vid Gåshaga Marina på Lidingö i Stockholm.

Välkommen att besök oss i Wasa Hamnen, på Djurgården i Stockholm, under Flytande Båtmässan den 2-5 september 2010.

Tilläggsinformation och bilder:

Claes Johnson

CC Marinutveckling Sverige AB

Tfn 08 – 748 00 20

info@ccmarinutveckling.se

www.ccmarinutveckling.se

Från de tusen sjöarnas land Finland, kommer Catmarinas produkter. Utrustad med modern teknik, erbjuder Catmarina mångsidiga möjligheter och angenäma tidsfördriv - samtidigt som du kan förflytta dig fritt. Ett oslagbart sätt att kombinera komfort och naturupplevelse. Välkommen att kontakta oss för mer information. Representant för Catmarina Multipurpose Boats i Sverige är CC Marinutveckling Sverige AB.