Svenska Brukshundklubben

Catrin Fernholm blir Svenska Brukshundklubbens nya generalsekreterare

Pressmeddelande   •   Aug 25, 2015 11:09 CEST

Vi har glädjen att meddela att förbundsstyrelsen nu anställt en ny generalsekreterare vid namn Catrin Fernholm med tillträde senast 1 december.

Catrin ny GS i Svenska BrukshundklubbenCatrin har närmast arbetat som utvecklingsstrateg och som stabs- och planeringschef på Höglandssjukhuset i region Jönköpings län och börjar sin anställning på Brukshundklubbens kansli senast 1 december.

- Jag är nyfiken, orädd, drivande och engagerad med ett intresse för samhällsfrågor, säger Catrin om att börja jobba på Svenska Brukshundklubben. Kombinerat med ett hundintresse, som blivit en livsstil, är jag övertygad om att jag tillsammans med medarbetare och intressenter, kan bidra till fortsatt utveckling och ett starkare SBK, fortsätter hon.

Catrin är aktiv i och tävlar för Eksjö Brukshundklubb. Catrin är också medlem i Växjö Brukshundklubb och i rasklubben för holländsk herdehund.

- Det har varit en långdragen process att tillsätta en ny generalsekreterare men vi känner oss nu trygga och glada med det val vi gjort, menar förbundsordförande Rolf Weiffert. Catrin har en gedigen kompetens och erfarenhet av bland annat personalhantering, ekonomi och utvecklingsarbete. Vi ser också en styrka i att hon är en aktiv medlem i Brukshundklubben och känner vår organisation och kultur, fortsätter han.

Catrin hälsas varmt välkommen till sin nya tjänst.

För frågor, kontakta:

Anne-Marie Folkesson, tf generalsekreterare
08-505 875 04, anne-marie.folkesson@brukshundklubben.se

Svenska Brukshundklubben är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. Vi har utbildat hundar och förare sedan 1918.