Folksam

Catrina Ingelstam ny ekonomidirektör för Folksam

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2009 15:26 CEST

Catrina Ingelstam har utsetts till ny ekonomidirektör i Folksam och kommer att ingå i Folksams koncernledning. Catrina Ingelstam har för närvarande en tjänst som ekonomichef på AMF Pension och tillträder sin nya tjänst senast vid årsskiftet.

Catrina Ingelstam är civilekonom med lång erfarenhet från olika områden inom ekonomi och finans. Hon lämnar i och med detta sin tjänst som ekonomichef på AMF Pension, där hon arbetat sedan 2006. Dessförinnan har hon bland annat arbetat på Premiepensionsmyndigheten och har en bakgrund som auktoriserad revisor.

- Vi är väldigt glada över att kunna knyta Catrina till oss som med sin erfarenhet kommer att ytterligare stärka Folksamgruppen, säger Folksams vd Anders Sundström.

- Det här är en fantastisk utmaning för mig där jag får möjlighet att utvecklas inom ett stort företag med bred verksamhet och som ligger i framkant inom flera områden, säger Catrina Ingelstam.

Catrina Ingelstam efterträder Mikael Öhlund som tillträdde tjänsten som vd för Umeå Kommunföretag AB den första maj 2009. Catrina Ingelstam kommer att tillträda den nya tjänsten senast vid årsskiftet.

För ytterligare information:
Anders Sundström, Folksam, 08-772 62 10, 0705-89 19 11
Richard Torgerson tf pressansvarig, 08-772 62 12, 0708-31 51 57

Folksam är ett ömsesidigt försäkringsbolag som erbjuder försäkringar, sparande- och lånemöjligheter för alla behov. Varannan svensk, vartannat hem, var femte bil och nittio procent av alla som idrottar är försäkrade genom Folksam. Folksam arbetar aktivt med trafiksäkerhet, extern bolagsstyrning och miljö för att bidra till ett långsiktigt samhälle och trygghet för individen. Läs mer på www.folksam.se