TelecomCity, Karlskrona

Catwalk 2014, Sveriges största paneldebatt inom ICT

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2014 16:18 CEST

Den 9 oktober är det dags för Catwalk 14, ett event anordnat av TelecomCity, där aktörer från ICT- branschen tillsammans med sina kunder träffas i Karlskrona.  I år ligger fokus på Mobile Evolution#User Revolution och som handlar om hur den mobila evolutionen skapar ett nytt digitalt DNA.

Den digitala verklighet vi lever och arbetar i påverkar de flesta strukturer på ett omvälvande sätt. Användandet av mobilen och andra uppkopplade enheter är på kollisionskurs med hur företag, organisationer och förvaltningar erbjuder sina tjänster och hur man är organiserade för att möta denna revolution.

”Det blir ett spännande koncept vi testar i år, fokus ligger på att tillsammans skapa insikter och målet är att alla ska gå därifrån med nya idéer, tankar & inspiration, säger Andreas Kristensson från Telenor som varit delaktig i att arrangera eventet.

”Vi kommer fokusera runt fyra områden i år, som alla är väldigt heta och intressanta:

Internet of Things – Hur ser framtida affärsmodeller ut? Var sker expansionen de kommande åren, vilka trender kan vi se?

mHealth – Ett spännande område där vi får inspiration både från lokala aktörer, men även från San Francisco och vad som händer på andra sidan Atlanten.

Mobile Payments – Här ser vi fram mot en spännande interaktiv debatt som leds av Ericsson, som är världsledande inom området.

Work revolution – Hur påverkas organisationer av att filer flyttas ut i molnet, när anställda tar med sina iPads till jobbet. Hur påverkas integriteten och säkerheten? Här kan vi förvänta oss spännande diskussioner.

Vi avslutar dagen med ett besök i vårt världsunika Ubåtsmuseum, ett besök jag verkligen ser fram emot”, avslutar Andreas.

Catwalk 14’ är fullbokad i år men man hoppas kunna utöka antalet platser inför nästa år, så fler får chansen att vara med. Vill du ändå följa utvecklingen under eventet kan du göra detta via TelecomCity’s sociala mediekanaler nedan:

Twitter: https://twitter.com/TelecomCity

Facebook: https://www.facebook.com/telecomcity

LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups?home=&gid=1216777

Youtube: https://www.youtube.com/user/TelecomCityBroadcast

Kreativitet är bränslet som driver innovation! TelecomCity arbetar för tillväxt inom ICT, vårt mål är att utveckla nya idéer och skapa affärer.

TelecomCity i Karlskrona är en kreativ mötesplats med fokus på tillväxt. Idag består klustret av ett 50-tal medlemmar och partners, bland annat Ericsson, Telenor, Blekinge Tekniska Högskola, Karlskrona kommun och flera innovativa produkt- och tjänstebolag.