ATTITUDE STHLM

Catwalkglamour från Paris kommer till Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 05:19 CEST

Med utgångspunkten att damunderkläder hörde hemma på catwalken snarare än i byrålådan är den franska modeikonen Chantal Thomass kvinnan som fick hela världen att inse att underkläder är lika mycket fashion som klänningar och accessoarer. På catwalken har hennes outfits burits av supermodeller som Linda Evangelista och Naomi Campell.

Nu kommer hon till Stockholm och mässan ATTITUDE-STHLM 2012 där hon visar hur hon genom sina numera ikoniska catwalks ändrade världens syn på damunderkläder och på så sätt banade väg för märken som Victoria’s Secrets och Agent Provocateur. Välkommen till ATTITUDE-STHLM den 23 november 2012 för att få ta del av modehistoria och fantastiska catwalks.

För mer information och pressackreditering:
Charlotte Frykman, PR-kontakt ATTITUDE-STHLM 2012
Tel direkt: +46 70 405 86 76
E-post: charlotte@keeper.se

Kistamässan – Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning – är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.