Caupo.se

Caupo först med Pimcore-expertis i Skåne

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2020 12:54 CET

Att hålla ordning på produktinformationen är för ett stort problem för många som arbetar med e-handel. Som enda företag i Skåne är e-handelsexperten Caupo nu certifierad för Pimcore, en mjukvara som systematiserar alla bilder, texter och versioner.

— De flesta som arbetar med e-handel stöter snabbt på problem när det gäller att hantera informationen kring produkterna, säger Martin Wainult, vd på Helsingborgsbaserade Caupo.

Texter och bilder finns ofta i olika format, språk och versioner och publiceras på flera olika ställen, som hos återförsäljare, på andra webbsidor och i tryckta kataloger. Ju mer e-handeln växer, desto mer tidskrävande blir hanteringen av informationen.

— Förutom att det här problemet är en riktig tidstjuv — tid som kunde lagts på till exempel affärsutveckling — riskerar slutkunden att få felaktig information. För lite större webbutiker finns mycket att vinna på att investera i ett så kallat PIM-system som hanterar all data på ett ställe, oavsett var den ska publiceras, säger Martin.

Caupo har nu kvalificerat sig för partnerskap med ​Pimcore, en prisbelönt mjukvara för informationshantering. Caupo arbetar sedan länge med bland annat e-handelsplattformen Magento, vilket är en unik kombination bland svenska e-handelskonsulter.

— Det innebär att vi har har vi all expertis som behövs för att lösa den kanske största huvudvärken för många som bedriver handel på nätet: en riktigt stabil butiksplattform, i kombination med ett riktigt bra system för informationshantering.

Caupo är experter inom e-handel och erbjuder allt från rådgivning till implementering och förvaltning. Vi har hjälpt 100-tals företag utveckla sin e-handel sedan starten 2002. PIM-system och Magento är två av våra expertisområden.