Cayab AB/SmartOdesign

Cayab utvecklar konsulttjänster

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2017 15:33 CET

Att bli egenföretagare och e-handlare är krävande. Att komma så snabbt på banan har inneburit tufft arbete och många långa kvällar. Det vet alla som själva gjort den här resan.

-Jag har jobbat på hårt för att få allt att fungera med webbshoppen. Jag har många starka leverantörer och bra, kända varumärken. Det gäller att hitta intressanta och bra produkter som är efterfrågade, och sedan skapa sig ett namn på nätet så att kunderna hittar till oss. Nu börjar vi få en egen publik på nätet, så nu gäller det bara att få lite snurr! Allt arbete med företagandet som e-handlare har gjort att man förvärvat mycket kunskap så varför inte ta dem och omsätta dem till nytta hos någon annan? -Nyförvärvad kunskap adderat med tidigare utbildningar och diplom utgör en bra grogrund för att kunna erbjuda bra och efterfrågade tjänster, tror Marina.

Cayab utvecklar konsulttjänster inom marknadsföring och affärsutveckling. Både traditionella tjänster och webbtjänster. Företaget riktar sig mot små och medelstora företag i Kinda, Åtvidaberg, Vimmerby och Linköpingstrakten som inte har kunskapen att själva ro sådana projekt i land. Många företag har idag ingen marknadsavdelning eller marknads-ansvarig som sköter marknadsföringen åt dem. Säljarna i företaget gör så gott de kan, men det kan vara ett svårt och krävande jobb att få ordning på alla tjänster och handlingar som krävs för att uppnå bra och tydliga resultat. -Vår tanke är att vi ska kunna avlasta dessa personer. Vi hjälper dem med uppstart av de tjänster som de är intresserade av, och sedan är det upp till dem hur mycket tid de har möjlighet till att lägga på själva marknadsföringen. Att moderera sociala medier är krävande och kräver sin man, om man hela tiden ska var populär! (Tex är en tweet intressant i ca 15-17min)

Det gäller att välja sina kanaler väl utefter företagets strategier och marknad. Man ska inte använda sig av sociala medier bara för att "alla andra gör det så måste vi också finnas med där". Det kräver stor kunskap om dem och ett syfte både för företaget och marknaden. Cayab hjälper företag att analysera och ta fram strategier för just detta. Vi sätter dem på pränt i en ny marknadsplan om man inte har någon, eller så hjälper vi till med att fylla tomrummen i en gammal. Inget jobb är för litet för oss!

-Nu har vi bara startat, fler tjänster är på gång. Titta in till www.cayab.se ,läs mer och kontakta oss. Vi bjuder på första konsulttimman, säger Marina förhoppningsfullt.

Cayab AB startade sin verksamhet 1:e september 2016. Företaget grundades i Rimforsa av Marina Börjesson, tillika VD och Styrelseordförande. Cayab AB driver i huvudsak webbutiken www.smartOdesign.se

SmartOdesign erbjuder kunderna kända varumärken inom de utpekade branscherna samt handtillverkade produkter av mycket hög kvalité och lång tradition...

Den andra sidan av företaget står för konsulttjänster inom marknadsföring och affärsutveckling. Både traditionell och på nätet. www.cayab.se

Kontakta oss: info@cayab.se eller på telefon 0494-211 00