CBRE

CBRE FÅR GLOBALA ERKÄNNANDEN FÖR SITT VARUMÄRKE

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 11:54 CET

Fortune

För andra året i rad är CBRE det högst rankade fastighetstjänsteföretaget på Fortunes lista över världens mest ansedda företag. Undersökningen som omfattar 58 branscher är det mest definitiva betyget på ett företags anseende. CBRE uppnådde högsta poäng för kvaliteten på företagets tjänster, medarbetare och högsta ledning samt för sin globala konkurrenskraft.

698 företag inom 58 branscher i 32 länder analyserades av Fortune.

The Lipsey Company

CBRE har för elfte året i rad rankats som det ledande globala varumärket inom kommersiella fastigheter i en enkät bland branschfolk i hela världen utförd av The Lipsey Company.

Lipsey-undersökningen mäter den kommersiella fastighetsbranschens egna uppfattningar om branschens ledande varumärken. Över 50 000 fastighetsägare, investerare, långivare, hyresgäster, mäklare och fastighetsförvaltare i USA och resten av världen deltog i 2012 års kartläggning.

MPF:s ”European Leadership Awards”

CBRE utsågs till ”Best Performing Property Brand” i Europa av Managing Partners’ Forum (MPF) i samband med utdelningen av priser för europeiskt ledarskap i London nyligen. Motiveringen var ”CBRE är ett varumärke som saknar motstycke inom sektorn för kommersiella fastighetstjänster. Företaget utmärker sig framför allt genom sin starkt kundfokuserade affärsstrategi som gör företaget till en av de mest eftersökta tjänsteleverantörerna inom sektorn.”

MPF är en brittisk branschorgansation som företräder företagsledare i konsult- och tjänsteföretag. Vid sina prisutdelningar uppmärksammar MPF insatser inom olika företagsledningsområden med fokus på ledarskap, samarbete, visioner, varumärken, högkvalitativ verksamhet, kundrelationer och ekonomiska resultat.

Brett White, CBRE:s chief executive officer, kommenterar:

”Vi är mycket stolta och glada över att våra kunder och kolleger i branschen har valt ut CBRE för dessa tre utmärkelser. De som egentligen bör berömmas för sina goda insatser är våra 34 000 medarbetare världen över, som varje dag arbetar engagerat och kreativt för att överträffa våra kunders förväntningar.”

Om CBRE
CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2011 års avkastning). Företaget har ungefär 29.000 anställda och fler än 300 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.
I Sverige har CBRE två kontor, i Stockholm och Göteborg, där vi är runt 50 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Vi har sex olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail & Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory och Corporate Services. Läs mer om oss på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu